BN BAGAIKAN BUDAK BERBADAN BESAR TETAPI PENAKUT

BN masih lagi boleh disifatkan sebagai seseorang budak yang berbadan besar tetapi takut untuk berhadapan dengan lawannya yang bertubuh kecil malah kurus.
Itulah analogi mudah saya terhadap BN. Analogi itu yang terlintas di benak fikiran saya sebaik sahaja RTM memotong siaran langsung sidang parlimen hari pertama dan kedua apabila tiba sahaja kepada soalan pihak PR. Sebaik sahaja ahli parlimen PR bangkit siaran pun dialihkan kepada temubual dengan ahli parlimen BN Idris Haron dan Tajudin Abdul Rahman (hari pertama ) dan Timbalan Speaker Ronald Kiandee (hari kedua). Itulah perangai TV one Malaysia yang tidak bertamadun.
Dua hari saya terperok di rumah dengan tiada akses internet kerana 'line' internet saya ada masalah. Maka saya tidak dapat mengikuti siaran langsung dari internet yang ada cuma RTM 1.
Saya hairan mengapa begitu takut mereka kepada PR sedangkan mereka sendiri mengaku mereka gagah (bagaikan budak berbadan besar) dan PR dikatakan sebagai lemah (bagaikan budak bertubuh kecil dan kurus).
RTM1 dan stesyen yang sewaktu dengan dengannya sememangnya ketinggalan zaman memang wajar dipulaukan kerana sikap yang tidak demokratik dan tidak professional.
Maka benarlah apa yang dikatakan oleh salah seorang pemimpin PAS bahawa petua beliau dapat mengekalkan kesihatannya (darah tak naik tinggi) ialah dengan tidak menonton stesyen-stesyen TV membodek dan penjil%$ BN ini.

Comments

rohaizol said…
Sopi..
demo dok kato BN serupo Budak Badan Besar tapi penakut...puak2 demo tu...Serupo Budak Kecik tapi Bercakap Besar...Nafsu besar...
pokcu said…
tv1 budok besar tapi nakut ko tvpas, huhu, -http://webtv.pas.org.my/v2/