ABANG MAT PEMIMPIN KENTAL DAN TAHAN UJI

Saya mendapat sms dari seluruh negara bertanyakan bahawa adakah saya berkempen untuk Ustaz Nasaruddin Mat Isa ketika terpampang gambar Ustaz Nasa pada posting terakhir di blog ini semalam.

Saya membalas sms tersebut dengan bertanya balik kepada si penghantar sms, adakah saya kempen? Dalam pengamatan saya tidak berkempen untuk sesiapa, saya sekadar menjelaskan perkara-perkara baik dan jasa calon-calon itu kepada PAS.

Kali ini tiba giliran Abang Mat (Sabu) untuk saya catatkan serba ringkas tentang kehebatan dan jihad beliau. Apakah selepas ini saya dilabel sebagai 'Campaign Manager' untuk Abang Mat pula. Lepas ini tiba pula giliran Dato' Husam Musa pula ...tunggu saya akan berlaku adil.

Abang Mat memang saya kenali sejak saya bersekolah menengah lagi kira-kira tahun 80-an. Beliau pemimpin lantang yang istiqamah dan tidak berundur walau setapak pun. Beliau pernah dituduh khalwat sekitar awal tahun 90-an. Ramai yang menyangka karier politik beliau akan berakhir pada masa itu.

Namun Abang Mat tetap istiqamah dan berjaya mengenepikan fitnah tersebut. Ahli PAS tetap besama beliau walau di saat beliau susah atau senang.

ISA sudah menjadi rumah nombor dua beliau. Kereta sudah menjadi rumah ketiga beliau kerana hampir setiap hari menjelajah ke seluruh pelusuk negara memberikan ceramah penerangan kepada rakyat.

Beliau disenangi oleh kawan dan lawan. Jasa beliau kepada perjuangan Islam memang tiada tolok banding bukan sahaja di Malaysia malah di seluruh dunia terutama dalam memperjuangkan nasib rakyat Palestin dan Lubnan dari kekejaman Yahudi.

Bagi saya kalau Abang Mat dipilih sebagai Timbalan Presiden saya yakin ahli PAS akan memberikan wala' kepada beliau seperti juga jika Husam dan Ustaz Nasa dipilih untuk jawatan tersebut.


Comments