SIAPA YANG HENDAK PERCAYA DENGAN ZAMBRY

Zambry Abdul Kadir hari ini memberi jaminan bahawa semua urusan pentadbiran negeri berjalan seperti biasa dan pelabur tidak perlu bimbang dengan kemelut politik yang kini melanda negeri itu.

Beliau berkata kerajaan negeri sentiasa mengalu-alukan semua pelabur yang berminat melabur di Perak dan bersedia membantu mereka yang berhadapan masalah dalam proses permohonan.
Siapa yang hendak percaya dengan cakap Zambry ini. Macamana boleh seorang yang berkelulusan PhD boleh bercakap sama taraf dengan Jawatan Kuasa Kemajuan Kampung Persekutuan JKKP. Memang layak Zambry menjadi Ketua JKKP di Perak.
Bagaimana pelabur tidak bimbang dengan kemelut politik di Perak, dalam masa 24 jam Perak bertukar Menteri Besar 2 kali. Pukul 3.30 petang Nizar diisytiharkan Menteri Besar. Keesokan harinya pukul 2.00 petang Zambry kembali berkuasa selepas Mahkamah Rayuan menangguhkan ketetapan Mahkamah Tinggi.
Kalau saya sebagai pelabur pun sudah tentu saya tak teringin hendak melabur di Perak. Banyak negeri lain yang lebih baik antaranya Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan.
Jadi tidak perlulah Zambry mengeluarkan kenyataan yang kurang cerdik seperti itu.

Comments

Anonymous said…
Saya rasa marah bila orang hilang percaya kepada jaminan zambri kepada pihak pelabur. Siapa lagi selain dari AMENO / BN boleh janji sekiranya ada kes makhamah, mereka boleh jaminan kes pelabur itu mesti berjaya. Ini adalah berasaskan kepakaran tertinggi AMENO dalam bidang guaman untuk kes kes guaman dalam negeri. AMENO jarang kalah dalam bicara dalam negeri kerana kepakaran guaman nya bermutu tinggi dan handal sekali. Kecuali jika peguam AMENO berbicara kes antarabangasa macam Kes Pulau Batu Putih. It soal lain.
Anonymous said…
Biasa la tu mat zambry black mmg bodoh dan jahil dari dulu. Takut berdepan dengan realiti sekarang. Jahil Zambry
Anonymous said…
kukuk berderai-derai buntut berselaput najis.
adik zambry putih said…
biasalah tu,abg sy tu org pulitik, dari kecik lg pandai putarbelik...so wht do u xpect?....putar abis2san le...janji kite menang, perak hancur takpa,rakyat mkn pasir pun takpa,janji saya dan kuncu2 saya kenyang, zaman skrng ni kite pikir RM je...