SIAPA GILA KUASA : NIZAR ATAU ZAMBRY?

Terbukti Nizar tidak gila kuasa. Sebaik sahaja Mahkamah Tinggi menjatuhkan hukuman bahawa beliau adalah MB yang sah baru-baru ini, beliau terus mengutus surat untuk memohon mengadap Sultan Perak bagi diperkenankan permohonan agar DUN Perak dibubarkan.
Maknanya beliau rela jawatan Menteri Besar dilucutkan jika DUN dibubarkan. Beliau tidak tamak kuasa!!!
Malangnya Zambry tidak berani berbuat demikian. Ternyata Zambry tamak kuasa sehingga tidak sanggup memohon DUN dibubarkan. Sedangkan Zambry sendiri tahu bahawa jawatan MB yang dipegangnya sekarang adalah HARAM.
Siapa yang sebenarnya tamak kuasa Nizar atau Zambry? Jawapnya sudah tentu Zambry semua orang setuju dengan saya betul tak?

Comments

Anonymous said…
Yes, you are correct, but will that now help Pakatan Rakyat in Perak ?
shakila said…
x betul..yg tamak kuasa adalah najis..eeh..najib..
Anonymous said…
Saya tak setuju yg Zambry tamakkan kuasa. Barua itu hanya teeeerrrr GILA kan kuasa sehingga berani mengepikan kehendak rakyak Perak. Itu saja.....
Anonymous said…
dia tak gila kuasa tapi gila duit
Anonymous said…
Zamri akan meluluskan permohonan balak kepada Pengampu pengampu UMNO yang GILA DUIT dan untuk DIRI SENDIRI..

Seluruh Rakyat Negeri Perak dibiarkan MERANA...
Anonymous said…
ADA 3 PUAK YANG SEDANG MENANTI MAUT YG TERAMAT PEDIH....

1) PUAK YAHUDI
2)PUAK BABI HUTAN
3)PUAK UMNO

AKU YG TERNAMPAK DENGAN PANTAS AKAN SEGERA MEMBANTU PUAK YAHUDI DAN BABI2 TADI DENGAN RELA HATI

SUMPAHHHH
nikaziz said…
Bodoh korang sume. Yang gila kuasa bukan Zambry atau Nizar tapi DAP bangsat.itu jer.apa payah sgt nak fikir.sape yng terkinja-kinja dalam dewan.Geng2 DAP.ade puak2 pas terkinja2?.Takdekan.
Anonymous said…
Tiada siapa yang kemaruk atau gila kuasa. Trend politik ala Malaysia itu sendri membawa ke arah itu. BN sebagai sebuah parti dominan berkuasa penuh tidak rela pemerintahan mereka berkecai. Dalam politik ala maciveli yang halal boleh diharamkan, juga sebaliknya, maka ia akan berpaut kepada apa saja kekuatan yang membantunya. Undang-undang dan peraturan hanya kosmetik buatan manusia boleh dipinda dan dimanipulasi. Juteru siapa pintar putarnya dalam permainan ini keuntungan menunggu. Kedudukan kerusi diDUN Perak dan dengan sogokan pelbagai muslihat, yang huduh nampak cantik yang cantik nampak buruk. Itulah dunia dan isinya.
Anonymous said…
Salam :Saya bersetuju dengan bro.sofi...100% Zombie bukan saja Giler kuasa dan Giler bini orang...apa ke tidaknya dah sah mahkamah syariah kata nizar suami siti perak yang sah, si zombie boleh minta tangguh dok usung juga bini orang ke hulu ke hilir....beritahu orang kampong yang siti perak masih bini dia...

1052
aljunuban said…
nizar yang giler kuasa.muka tak tau malu...
sabo je la, pilih la orang yang alim, huhu
Anonymous said…
Setiap yang berlaku ada hikmahnya...
apa yang penting kepada setiap ahli pas atau juga umat Islam yg beriman, bertenang dan bersabarlah mghadapi ujian Allah, pelihara adab & akhlak kita, jgn turutkan perasaan dan berkelakuan seperti orang jahil.
Dunia kini sudah berada diakhir zaman dimana Nabi SAW telah pun berpesan betapa banyaknya fitnah & huru hara yg akan berlaku didalam agama Islam sendiri apatah lagi dikalangan masyarakat yg bercampur baur dengan segala macam maksiat ini. Jaga amal & teruskan usaha dakwah menyeru manusia kpd Allah, Insya Allah !
- Ayop Bhai PDKL