PEMILIHAN PAS, TIDAK PERLU KEMPEN AHLI SUDAH TAHU SIAPA YANG AKAN DIUNDI

Calon-calon yang bertanding pada pemilihan kali ini tidak perlu berkempen kerana para perwakilan sudah mengenali mereka dari gerakerja, pengorbanan, karisma, ketahanan, jihad dan lain-lain.

Bagi saya jika mereka tidak berkempen pun para perwakilan sudah tahu siapa yang akan mereka undi bermula dari jawatan Timbalan Presiden hinggalah jawatan Pemeriksa Kira-kira.

Sebab itulah kita lihat calon-calon tidak sibuk untuk berkempen tidak seperti apa yang berlaku di dalam pemilihan Umno sehingga calon-calonnya sanggup mengeluarkan wang berjumlah jutaan ringgit semata-mata untuk memenangi jawatan yang diidamkan.

Saya yakin jika sekiranya ada calon yang berkempen sudah pasti calon tersebut akan dicemuh dan dipandang rendah oleh para perwakilan malah kemungkinan besar calon tersebut akan kalah.

Ahli PAS amat matang dan faham akan ciri-ciri pemimin Islam yang perlu diangkat menjadi ketua. Antaranya seseorang pemimpin yang meminta-meminta dan melobi untuk menjadi ketua mungkin mempunyai agenda untuk kepentingan diri yang akhirnya kepimpinan beliau tidak diberkati Allah.

Dalam hal ini saya sebagai ahli PAS yang akan mengundi pada pemilihan nanti mencadangkan kepada semua calon supaya memberikan sepenuhnya kepercayaan kepada para perwakilan bagi memilih siapa yang akan ditabalkan memimpin PAS pada sessi 2009/2011. Tidak perlulah calon-calon memperkenalkan diri, mengangkat diri dan menonjolkan diri kerana sudah pasti kami akan mengundi calon yang benar-benar layak.

Andaikata calon-calon itu kalah itu bermakna mereka tidak layak, bukan mereka tidak baik tetapi ada yang lebih baik dari mereka.

Hakikatnya mereka yang kalah pada pemilihan PAS adalah jauh lebih baik bagai langit dengan bumi jika dibandingkan dengan pemimpin Umno/BN yang dipilih pada mesyauarat atau persidangan agung parti-parti komponen BN.

Syabas kepada semua calon-calon. Selamat Bertanding demi untuk mendapat keredhaan dan keampunan dari Allah.

Allahu Akhbar!!!

Comments