NAK BERLAPAR PUN TAK BOLEH KAT MALAYSIA

Nak puasa dan tak makan 3 hari pun tak boleh di Malaysia ini? Sebab itu khemah yang dipasang di hadapan Wisma DAP di Ipoh untuk digunakan oleh para 'pempuasa' di arahkan dibuka oleh Polis oleh sebentar tadi.
Kerjaan 1Malaysia agaknya sangat prihatin kepada rakyat. Mereka tidak mahu rakyat lapar walaupun 1 minit.
Di maklumkan bahawa pihak polis memaklumkan sebentar tadi, mengarahkan supaya dibuka khemah yang telah siap dipasang di hadapan Wisma DAP yang digunakan untuk para pempuasa berteduh.
Pada masa ini masih berlaku perbincangan dengan pihak keselamatan mengenai cuma satu Mungkin Polis tidak mahu demontrasi puasa dan mogok lapar ini dilihat oleh rakyat. Sebab itu khemah diarah supaya dibuka.
Program puasa ini dianjurkan oleh PR Perak sebagai usaha untuk memohon Allah membukakan hati-hati pihak berwajib agar membubarkan DUN Perak.
Pada masa yang sama mogok lapar dianjurkan oleh PR bagi menyatakan bantahan terhadap tindakan BN yang tidak mencabul demokrasi di negeri Perak.
Nampaknya rakyat sudah bebas lagi di 1Malaysia ini.
Dilaporkan semua pimpinan tertinggi PR Perak termasuk Datuk Seri Nizar berkampung di Wisma DAP sekarang.

Comments

Anonymous said…
Tahan buat apa?Biar je semua tu puasa sampai mampus hingga PRU13.Kurang sikit pengkhianat
Anonymous said…
ENTAH...KALO AKU BIARKAN AJE DIORANG BELAPAR...HEHEEH...BUAT KEJE BODOH...NAMA JE YB...TAPI HAMLAU SEMUANYA...
NAK BELAPAR TAKAT 72 JAM JE...APE KLASSS....BELAPAR SAMPAI BULAN PUASA NANTI...KAN LEBIH AFDAL....AKU SYORKAN SEMUA PENYOKONG2 PR DI SELURUH PELUSUK MALYSIA NI BERLAPAR...APA MACAM?
MR SOFI AKU CABAR KO TULIS KAN BLOG NI...KO SYORKAN SEMUA PUAK2 PR BERLAPAR SELAMA SEMINGGU...ADA BERANI KA?...
NI LA KALO TERLAMPAU BANYAK SANGAT TENGOK CERITA TAMIL...PERANGAI PUN DAH LEBIH KURANG MACAM DIORANG JE DAH....
BONGOKLA PUAK2 KORANG NI...XTAU NAK CAKAP APA DAH NGAN KORANG NI...MAKIN SESAT AKU TENGOK...
Anonymous said…
Sensitif gila..puak jerung UMNO ni..dah sampai tahap meraban teruk sangat..utk org Islam di panggil puasa sunat mangkuk..kalu puasa sunat pun tak boleh..umno dah betui2 tahp gila..samapi org puasa sunat pun takut..boleh kena tangkap...awat yg rasa serba salah sangat???
Anonymous said…
komen puak2 umno..menunjukkan intelek mereka yg kurang cerdik dan tak faham dengan situasi sebenar...ni lah sebab salah satu UMNO tak pernah menang pun PRK di Semenanjung..maknanya rakyat lebih bijak dan pandai dari pemimpin UMNO sendiri...sedangkan Soviet Union dan Rom boleh jatuh..ni kan pulak parti UMNO yg tak dak signifikan dan tak dak kesan apa2 pun kat dunia ni..tunggulah masa mu wahai puak2 gerombolan sekalian..masa mu akan berakhir!!
Anonymous said…
sofi,

puok puok amano ning jenih bengong, berok mat yih. semayang bang tidok, rombak masjid, minum arak, lepah tu ccakap lepah. mung kena royat mmolek. posa ning kang mensyukuri nikmat mengingati kebesaran dengan untuk lebih dekat. mung gi royat ke puok puok amano nung. kalau ada depan aku, aku kerenyet biar mapuh.
Anonymous said…
Aku rasa lebih elok jangan adakan PRU sebab ngabih ke duit aje. Arah aje mahkamah lantik MB, lepas tu MB bolih lantik ADUN, macam MB Passola Perak tu.
Lagi satu PM kena jelaskan pada rakyat dan pelancong ke M'sia (notis pada semua pintu masuk) warna apa yang tak bolih pakai ketika berada di M'sia, macam notis kesalahan dadah).