MB PERAK : NIZAR ATAU ZAMBRY, PETANG INI KITA TAHU!

Petang ini jam 2.30 petang bakal menyaksikan satu lagi sejarah buat sistem demokrasi negara kita apabila Hakim Mahkamah Tinggi Jalan Duta, Kuala Lumpur bakal memutuskan siapa Menteri Besar Perak Darul Ridzuan yang sah.
Dalam hati kecil saya, terdetik bahawa Mahkamah di Malaysia sudah lama dipertikaikan ketelusannya lebih-lebih selepas perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim dan ditambah lagi dengan kes Altantuya. Namun begitu bukanlah ianya 100 % tidak boleh dipercayai kerana masih ramai Hakim yang baik, telus dan professional.
Maka marilah kita bersama-sama berdoa kepada Allah supaya Yang Arif yang menghakimi perbicaraan ini benar-benar telus, professional dan takut kepada Allah kerana jika beliau tidak berlaku adil dan berpihak maka sudah tentu beliau akan ditanya oleh Allah di Hari Akhirat kelak.
Jika keputusan tidak berpihak kepada kita, janganlah kita risau, gundah gulana dan berputus asa masih banyak saluran undang-undang yang boleh kita gunapakai dan yang lebih penting kita bermunajat kepada Allah agar ditunjukkan siapa yang benar siapa yang salah.
Kita masih mempunyai banyak saluran untuk mendapatkan keadilan dan kesaksamaan. Jangan risau !!!!

Comments

Anonymous said…
apa pun yang diputuskan oleh mahkamah bagi rakyat yang mendaulatkan undang-undang tetap akur, namun berdasarkan apa yang telah dialami dan sedang dialami di bawah pentadbiran masakini, yang pastinya Nizar kecundang.
Anonymous said…
28 ekor dainasours + 3 ekor ungka tentulah dapat kat depa.......

kalau taknak dewan penuh dengan taik haiwan pra-sejarah tu..lebih baik bubarkan DUN...biar rakyat menentukan...

lagipun 3 ekor ungka tu memang taklayak duduk atas kerusi kerana depa menang kerusi pun sebab depa duduk atas dahan orang punya...