MAHATHIR PUN SAMA-SAMA TAKUT MACAM NAJIB

Ku sangkakan Mahathir seorang yang berani dan anak jantan. Rupa-rupanya bekas Perdana Menteri kita ini yang dikatakan menjadi mentor kepada Perdana Menteri sama sahaja pengecut seperti anak didiknya itu.
Di saat parti-parti komponen BN seperti Gerakan dan SUHAKAM menggesa supaya DUN Perak dibubarkan, tiba-tiba Mahathir tanpa rasa malu dan segan mencadangkan supaya BN tidak membubarkan DUN Perak kerana katanya Pakatan Rakyat (PR) akan menang jika pilihanraya negeri diadakan.
Jadi alasan beliau supaya DUN tidak dibubarkan ialah takut PR menang dan alasan kedua ialah supaya duit rakyat tidak dibazirkan. Jelas sekali pemikiran Mahathir sama taraf dengan pemikiran Ketua Umno Cawangan dan Pengerusi JKKP kampung. Itu sebab kita selalu sedar bahawa sesiapa sahaja yang duduk dalam Umno pemikirannya tidak akan berkembang dan otak mereka menjadi beku.
Mengapa begitu sekali takutnya Mahathir kepada PR. Apa salahnya PR memerintah jika pemerintahannya disenangi oleh rakyat, tiada kacau bilau dan rakyat gembira dengan program kebajikan PR.
Mana lebih rugi antara perbelanjaan untuk mengadakan pilihanraya kecil jika dibandingkan dengan duit rakyat yang tiris kerana rasuah, penyelewengan dan penipuan yang berlaku di bawah pemerintahan BN.
Mana lebih rugi antara perbelanjaan untuk pilihanraya dengan harga diri dan maruah negara yang tercalar akibat dari peristiwa menheret speaker, 2 MB, 2 Speaker, 2 Sidang DUN dan sebagainya.
Negara luar dan pelabur sudah kurang yakin dengan sistem demokrasi kita. Siapa yang hendak membayar kerugian ini?????

Comments

Anonymous said…
pigi la....

dah kalah permainan tu boleh lah sibuk kata orang ni takut orang tu takut.

Kalau PR berani sangat, bubarkan dun keempat-empat negeri yang PR perintah dan buat pilihanraya semula.
Anon the Bangang said…
anon bangang 15:16

pigi la....

dah kalah permainan tu boleh lah sibuk kata orang ni takut orang tu takut.

Kalau AMNO berani sangat, ada TELOQ bubarkan dun Kesemua negeri yang AMNO perintah dan buat pilihanraya semula.

BANGANG !!!!!
Salam,

Tengok ler bertapa tak berotak species UMNO kalau bercakap...

anon bangang 15:16, hang letak tak kat mana ha..???
Hanya manusia yang hidup berlandaskan perintah ALLAH saja yang mampu berjiwa besar kerana takutnya kepada Rabbnya...
Hanya manusia yang hidup berlandaskan perintah ALLAH saja yang mampu berjiwa besar kerana takutnya kepada Rabbnya...IA
Anonymous said…
PUAK-PUAK PR PULAK ADALAH DARI KATEGORI SPESIS MANUSIA YANG TAMAK HALOBA DAN BERNAFSU BABI BETINA...GILA KUASA...PUAK2 PR SEBENARNYA YANG XDE OTAK..LAHABAU..JGN INGAT SEMUA RAKYAT PERAK SUKA DUN DIBUBARKAN...YANG SUKA DUN DIBUBARKAN ADALAH PUAK2 PR YANG JADI PENCACAI DAN ANJING SURUHAN PADA DAP...
PR memang dah sedia untuk bubar semua DUN yang ada sebab memang dah sedia untuk hadapi pilihanraya besar mengejut pada bila bila masa.
Dan sekira nya perak tak di bubar, ada cadangan untuk adun PR letak jawatan satu persatu tiap tiap bulan.
Ini bolih buat sultan naik bangang, raja naik stim ,polis lari lintang pukang ,SPR gelebar ,malahan rambut palsu Si sami vello akan jatuh, najib masok wad rumah sakit dan big Mama naik 3o kilo .

Kalau dah dipaksa , PR mesti memaksa.
Anon bari cium good bye kepada umno dari tanah negeri perak.