KEMELUT PERAK : NAJIB SEDIA KERJASAMA DENGAN PR?

Najib Tun Razak berkata kerajaan Barisan Nasional sedia bekerjasama dengan pihak PR bagi mengatasi kemelut politik di Perak, namun ia bukanlah bermakna bersetuju untuk menubuhkan kerajaan campuran.

Perdana Menteri berkata, kerjasama keduadua pihak mestilah menjurus kepada saling hormat menghormati antara satu sama lain dan mematuhi undang-undang negara.

"Kerjasama tidak semestinya bererti kita buat kerajaan campuran, tidak semestinya bentuk itu, ia boleh dalam pelbagai bentuk, yang penting sekali saling hormat menghormati antara satu sama lain," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat kelompok cawangan Umno bahagian Pekan, di sini, hari ini.
Bagi saya memang penting kerjasama BN dan PR dalam mengatasi masalah di Perak. Bagi menyelesaikan kemelut senang sahaja. BN tidak perlu susah-susah memikirkannya. Kedua-dua mohon mengadap Ke Bawah Duli Tuanku Sultan Perak dan mohon perkenan Tuanku untuk membubarkan DUN. Itu sahaja sebenarnya kerjasama yang dapat menyelesaikan kemelut tersebut.
Kerjasama dalam bentuk lain sudah pasti tidak akan menyelesaikan kemelut tersebut.

Najib tidak perlu berfikir panjang, yang penting pulang sahaja mandat kepada rakyat untuk menentukan siapa yang mereka mahu pilih untuk menjadi kerajaan negeri.
Malah saya yakin BN akan kembali berkuasa selepas itu kerana Menteri Besar HARAM Perak, Zambry Abdul Kadir berkata bahawa rakyat Perak telah kembali memberikan sokongan padu kepada BN terutama selepas kemelut politik Perak terjadi. Apa tunggu mari kita bekerjasama untuk membubarkan DUN Perak. Apa tunggu lagi yob!!!!

Comments

pakjol64 said…
teloq najib pun dah di genggam oleh rosmah, mana dia nak berani lagi.
dia ingat nak perintah negeri ni main kautim kaaaaa
Anonymous said…
bodoh punya olang, betul-betul bodoh punya olang la lu.... BN ada 28 kerusi + 3, lu olang ada 28, so sapa ada kuasa, itu ilmu hisab darjah 1 pun tau kira , betul-betul lu bodoh punya olang
Forum Rakyat said…
Bodoh tak bodoh lah....kalau Najib betul-betul ikhlas nak selesaikan masaalah di Perak ni ...satu saja jalannya........bubarkan DUN Perak dan adakan PRK semula...itu saja ubatnya...walau pun pahit...kan ubat yg mujarab memang pahit ?
TEKONG DARAT said…
Kerjasama?..nak tnjk baik lpas merogol undang2 dn demokrasi?..poodah..utk tnpa nama, memang 28+3..tp 3 tu setan..bkn org..pphui!!
Anonymous said…
Maklumbalas dari komen Anonymous "10 May 2009 21:29" yang berbunyi:

"bodoh punya olang, betul-betul bodoh punya olang la lu.... BN ada 28 kerusi + 3, lu olang ada 28, so sapa ada kuasa, itu ilmu hisab darjah 1 pun tau kira , betul-betul lu bodoh punya olang"

Jawapannya:

Kalau dah macam tu, so kerajaan Perak BN yakin/konfiden bahawa mereka lebih banyak kerusi dari PR, So tunggu apa lagi? Bubarlah DUN Perak, Sure BN menang (berdasarkan maklumat kelebihan kerusi tersebut dan ianya mengambarkan sokongan rakyat).
Jadi kenapa takut nak BUBARkan DUN Perak?
Tunjukkan kejantanan BN..
hidup UMNO!%$#?)(*&

Betul ke ni??????$$$$$