KBSM PERLU DIAKTIFKAN

Saya yakin semua ahli parti dan penyokong parti bersetuju dengan saya bahawa aktiviti KBSM perlu diaktif dan disemarakkan.
KBSM yang saya maksudkan bukannya Kurikulum Baru Sekolah Menengah tetapi ianya adalah Kenduri, Beranak, Sakit dan Mati. Semua itu adalah perkara yang dilalui oleh semua orang di dunia ini.
Kenduri ada macam-macam kenduri. Ada kenduri yang disambut dengan gembira dan ada kenduri yang berduka seperti kenduri kematian dan sebagainya.
Beranak pula sememangnya sesuatu yang mengembirakan keluarga kecuali beranak anak haram (ooops ...maaf ). Itupun bukan salah anak tersebut tetapi salah ibu dan bapaknya yang berzina.
Sakit memang lumrah dialami oleh sesiapa sahaja kecuali Firaun. Orang sakit amat gembiran dan berbesar hati jika diziarahi dan dilawati.
Ziarah jenazah juga dituntut oleh agama. Keluarga si mati sudah tentu terubat dengan kata-kata semangat yang kita berikan.
Oleh itu mari kita semarakkan program KBSM ini. Namun bila hendak lakukan KBSM ......ongkosnya kena ada. Jadi cari ongkos pun kena buat juga ..........

Comments