KASIHAN ZAMBRY KENA SAMAN LAGI

Menteri Besar Haram kerajaan BN Perak memang tidak senang duduk. Hari ini beliau akan disaman lagi. Sudah berapa banyak saman da .................
Kali ini Ketua Kampung seluruh negeri Perak akan menyaman beliau. (Memang MB ini muka tidak malu tetap mahu menjadi MB walaupun di saman sana-sini.)
Blogger Misabah melaporkan bahawa Hari ini jam 11.00 pagi Ketua-ketua Kampung Kerajaan Pakatan Rakyat akan failkan saman ke atas Kerajaan Zambry BN di atas pemecatan mereka sebagai Ketua Kampung dan pembubaran JKKK yang dilantik oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Tindakan Zambry yang memecat Ketua Kampung dan membubarkan JKKK dianggap tidak sah disebabkan tempoh perkhidmatan mereka belum tamat lagi.
Perlantikan Ketua Kampung adalah dipilih melalui pungutan suara, watikah perlantikan pula telah dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri PR pada bulan Ogos 2008, manakala perkhidmatan mereka sepatutnya tamat pada Ogos 2010. Kerajaan BN telah bertindak keterlaluan dengan memecat semua Ketua-ketua Kampung dan membubarkan JKKK sedangkan tempoh perkhidmatan mereka belum tamat.
Berbeza dengan Kerajaan PR yang tidak memecat seorang pun Ketua-ketua Kampung lantikan BN, malahan mereka dipelawa untuk terus berkhidmat sehingga tempoh perkhidmatan mereka tamat, sebaliknya mereka sendiri yang meletakkan jawatan beramai-ramai.

Comments

Anonymous said…
Not to worry. Banyak mana saman pun zamry akan menang. Faham-faham je le.
Anonymous said…
BETUL TU...MAHKAMAH SEMUA DAH KENE BELI..TERMASUK LA MASA KEPUTUSAN YANG MEMIHAK PADA NIZAR HARI TU..KITA DAH BELI MAHKAMAH TAPI NAK BUAT MACAMANA...BN BEAT HARGA LAGI TINGGI...KALAH LA KITA..XPE2...UNTUK PENYOKONG2 PR JGN RISAU DSAI TENGAH MENGUSAHAKAN UNTUK MENCARI FUNDER YANG BESAR UNTUK BELI MAHKAMAH2 NI...TUNGGGGU!!!!...
zakaria @ black said…
apabila org kampung dihasut golongan Syaitan seperti pemimpin Pas n PR, maka akan berlakulah huru hara dalam negeri Perak. PAS memang SIAL??