BOIKOT PILIHANRAYA : DULU PR PROTES, KINI BN PULA PROTES?

PR atau dulunya Barisan Alternatif pernah memboikot Pilihanraya Kecil DUN Batu Talam atas alasan SPR berat sebelah, tidak telus, menyalahgunakan kuasa dan sebagainya. Akhirnya PRK itu dilangsungkan dengan BN ditentang oleh calon Bebas, Ng Chee Pang yang berhadapan dengan calon BN Abdul Aziz Md Kiram.
Kini suatu fenomena baru pula terjadi iaitu BN buat pertama kalinya memboikot pilihanraya. Suatu perkara yang tidak pernah terfikir oleh kita sebelum ini. BN mengumumkan semalam bahawa mereka memboikot PRK Penanti atas alasan PR mempermainkan demokrasi dan mempunyai agenda sendiri untuk memalukan BN.
Ketua Pemuda Umno yang lembik dan longlai, Khairy Jamaluddin pula membuat kenyataan bahawa keputusan Barisan Nasional (BN) tidak bertanding dalam pilihan raya kecil di Penanti pada 31 Mei ini bukan kerana takut kalah, tetapi protes terhadap pembangkang yang memperalatkan sistem demokrasi di negara ini.
Saya ingin bertanya kepada Khairy jika ADUN PR di Perak, Negeri Sembilan atau Kedah meletakkan jawatan atas apa juga sebab adakah BN juga akan memboikot PRK itu atas alasan PR memperalat demokrasi.
Bagi saya semua alasan yang diberikan oleh Najib, Muhyiddin, Khairy dan sesiapa juga pemimpin BN adalah pembohong. Sebab utama BN tidak mahu bertanding adalah kerana TAKUT KALAH 5-0.

Comments

Anonymous said…
klik ni

http://emang-psychotickiller.blogspot.com/2009/05/pkr-parti-lawak-dun-penanti-syok.html




PKR kalah pada hakikatnya..

wukakakaka

PKR SYOK SENDIRI DI PENANTI!!!!!