BN TAK BERANI BERSELINDUNG DI SEBALIK CALON BEBAS?

BN yang takut untuk kalah buat kali kelima pada Pilihanraya Kecil didakwa cuba berselindung disebalik calon Bebas.
Ramai mendakwa BN akan membantu calon Bebas pada kali. Ada yang berpendapat BN akan mengeluarkan belanja untuk membantu calon tersebut memberikan tentangan habis-habisan kepada PR. Jika calon Bebas kalah pun ianya tidak memberikan sebarang bekas kepada BN kerana yang kalah bukan BN tetapi Bebas. Itulah stail politik baru BN bagi mengelakkan imej dan kredibiliti BN terus tercalar.
Untuk itu calon PR tidak boleh berpeluk tubuh dan 'over confident' kerana jika calon Bebas berjaya mendapat undi yang besar sudah tentu BN akan memukul canang bahawa PR semakin hilang pengaruh walaupun bertanding di kubu kuatnya.
Tidak mustahil jentera kerajaan, SPR, Polis dan sebagainya akan terus memainkan perana hakiki mereka bagi memberikan kelebihan kepada calon lawan PR. Semua ini sudah terbukti pada setiap kali Pilihanraya umum atau kecil dilangsungkan.

Oleh itu petugas PR mesti sentiasa bersiap siaga untuk menghadapi sebarang penipuan dan penyelewengan dari sekarang sehingga ke saat keputusan diumumkan. Penipuan boleh berlaku di mana-mana dan pada bila-bila masa sahaja hatta ke saat akhir.
Kepada pemimpin dan penyokong BN oleh kerana anda tidak bertanding maka tidak perlulah kamu semua sibuk-sibuk di Penanti. Berikan peluang kepada parti-parti yang bertanding untuk berkempen.

Comments