BN RELA KEMELUT BERTERUSAN

Ternyata BN tidak mahu kemelut di Perak berakhir. Sebab itu mereka terus mengacau dan mengacau. Keputusan Hakim Mahkamah Tinggi yang memutuskan bahawa DS Nizar adalah Menteri Besar yang sah tidak mahu diterima oleh mereka.
Sebaliknya mereka memfailkan rayuan.
Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan permohonan Datuk Seri Zambry Abd Kadir untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam yang mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar Perak yang sah.
Penangguhan keputusan mahkamah itu diberikan sementara menunggu selesai rayuan yang dikemukakan oleh Zambry berhubung perkara tersebut.
Beliau memfailkan rayuan tersebut pagi tadi dan akan didengar secepat mungkin.Selepas keputusan dibuat pada kira-kira jam 1 tengahari, peguam Umno, Hafarizam Harun menggesa Nizar supaya mengosongkan pejabat menteri besar untuk memboleh Zambry kembali bertugas.
Manakala peguam Sulaiman Abdullah yang mewakili Nizar berkata menunggu arahan daripada anak guamnya mengenai langkah seterusnya.
Keputusan mahkamah membenarkan permohonan Zambry hari ini menjadi kemelut ini betambah rumit.
Masing-masing meminta salah seorang dari mereka mengosongkan pejabat dan mendakwa diri masing-masing adalah MB yang sah.
Hanya satu yang ku pinta. Patik minta DUN dibubarkan, semua selesai. Selepas Pilihanraya kerajaan baru yang sah dan stabil akan dapat dibentuk.

Comments

Anonymous said…
X HABIS2 KO NAK SALAHKAN BN..