PRK BUKIT GANTANG : BN SEMAKIN TERTEKAN

BN semakin tertekan. Sokongan orang Melayu Bukit Gantang sekarang boleh dikatakan setara 50:50 manakala BN semakin kehilangan sokongan orang Cina. Bagi pengundi India mereka tetap menyokong PR walaupun pelbagai usaha dilakukan BN untuk menipu mereka.

Semua ini gara-gara politik lama yang diamalkan oleh BN iaitu menggunakan isu perkauman, menggunakan agama dan berselindung di sebalik istana yang jelas memualkan rakyat. Sebaliknya rakyat memuji cara POLITIK BARU PAS/PR yang mesra rakyat, berkhidmat tanpa mengira kaum dan agama, mengamalkan politik terbuka serta sentiasa mengambiltahu kebajikan rakyat benar-benar memikat rakyat.

Kenyataan Zahid yang memalukan orang Cina dengan mengatakan tarian dan nyanyian oleh penyanyi seksi adalah budaya orang Cina benar-benar memukul BN.

Maka tidak hairanlah Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yasin secara terbuka mengakui sukar untuk mendapatkan undi orang bukan Melayu.

Jika momentum ini dapat dikekalkan saya yakin muka Najib akan diconteng arang oleh pengundi Bukit Gantang dengan menghumban BN pada 7 April ini.


Comments