POLITIK LAMA : TIDAK SENSITIF KESUSAHAN DAN KESENGSARAAN RAKYAT

Terbukti Umno/BN terus mengamalkan cara berpolitik stail lama dengan mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan kesusahan dan kesengsaraan rakyat.

Kali ini saya ingin mengupas secara ringkas kelemahan dan ketidakprihatinan kerajaan BN dalam menangani masalah rakyat. Bayangkan bagaimana lemah dan lembapnya kerajaan dalam menyelesaikan masalah kenaikan harga barang.

Dahulu ketika barang dinaikkan kerajaan memberikan alasan kos pengeluaran, kos pengangkutan dan kos operasi meningkat dengan kenaikan minyak. Jadi menurut kerajaan BN kenaikan minyak ini dipaksa dilakukan dan tidak dapat dielakkan. Rakyat terpaksa menghadapinya walaupun perit dan sengsara. Pemimpin BN tidak merasainya kerana mereka majoritinya kaya raya dan sesetengah mendapat subsidi minyak dan lain-lain kerana mereka adalah menteri atau wakil rakyat.

Namun kini setelah berbulan-bulan harga minyak diturunkan harga barangan keperluan tidak diturunkan. Apabila masalah ini diajukan kepada kerajaan BN mereka seolah-olah berdiam diri dan kalau ada pun jawapan yang diberi ianya tidak masuk akal.

Kini menteri bertanggungjawab ingin meletakkan jawatan atau sudahpun meletakkan jawatan. Namun harga barang tetap tinggi dan tidak diturunkan. Kerajaan buat tidak tahu sahaja.

Oleh itu saya menyeru seluruh pengundi Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai supaya bangkit mewakili kami menolak BN pada PRK pada 7 April ini.

MARI KITA HUKUM KEDURJANAAN DAN KEZALIMAN SERTA KELEMAHAN KERAJAAN BN INI DENGAN KEMENANGAN 3-0.

Comments

akira® said…
Pilihanraya ini bakal menjadi medan untuk RAKYAT bangkit menegakkan kebenaran.

klik sini
KENAPA RAKYAT HARUS TOLAK NAJIB