PENGARAH SPR PERAK ANGKUH DAN JELAS BENCI PADA PAS

Saya baru menyaksikan siaran langsung pengisytiharan keputusan PRK Bukit Gantang melalui saluran Astro Awani.

Selepas Pegawai Pengurus Pilihanraya mengumumkan kemenangan Datuk Seri Nizar, beliau berundur ke belakang dan Datuk Seri Nizar terus berucap di rostrum. Pada masa yang sama Pengarah SPR Perak dengan muka yang masam mengarahkan Pegawai Pengurus Pilihanraya yang juga Pegawai Daerah memberitahu sesuatu kepada Ir Nizar. Saya yakin bahawa beliau meminta Nizar berhenti berucap sedangkan Nizar baru sahaja memulakan ucapannya.

Seperti biasa memang menjadi kelaziman bahawa calon yang menang dan kalah diberi peluang untuk berucap. Namun dalam insiden tadi terbukti Pengarah SPR Perak sangat benci kepada PAS sehingga tidak membenarkan Nizar berucap.

Saya yakin ribuan rakyat Malaysia menyaksikan insiden ini tadi. Jelas SPR berpihak dan tidak menjadi pengadil yang baik.

Angkuh sungguh Pengarah SPR Perak tersebut. Saya yakin jika BN menang sudah tentu beliau akan lebih angkuh dan sombong.

Saya menggesa beliau meminta maaf kepada Datuk Seri Nizar dan seluruh penyokong PAS dengan serta merta.

Kejadian tadi amat memalukan. Saya yakin selepas ini media pencacai Umno akan memfitnah Nizar. Tidak serik-serik lagi mereka ini.

Comments

Tuk Ketuo said…
Assalamualaikum

Kalau den jumpo pengarah SPR tu den bagi penampa kek muko dio, kurang ajar dio ingat dio sapo...
Anonymous said…
jenis bangsa xsedar diri mentahkedara anak bini dia tu rakyat yang bayaq,xpuas ati keje kat situ berhenti buang banyak lagi orang yang layak ganti tempat dia. hang berhentilah sebab hang x profesional
hang ahli politik ka yang hang nak memihak tu bangang punya pengarah spr
Anonymous said…
memang saya nampak juga dari TV1...sebelum tu Nizar hulur tangan nak salam ..mereka jauhkan tangan...Tak mengapa...Allah yang merancang dan menentukan kemenangan dipihak yang memperjuangkan yang haq dalam bersabar....
Amin...
Anonymous said…
peduli kan pengarah SPR tu, yg penting rakyat yang bijak menilai dan memilih. Terbukti dengan fakta demokrasi.
Sebenarnya aku pn geram je tgk dia tu...nampak sgt kurang ajar tapi "Uznuzun" supaya kita sume menerima pahala hendakNya.
alburn said…
a)Biasalah orang melayu jenis berpangkat ditanah melayu,lebih2 lagi kalau pegawai kanan kerajaan.
b)Ketua pengarah, pengarah, KSN dan yang berjawatan kanan semuanya ini memang dah sebati pekat darah umno dalam jiwa mereka.
c)Mereka semua ni layaknya tidak ada, kelulusan pun bukan tinggi sangat.
d)Hampir semua PTD/PTA ini adalah pemegang ijazah pertama sastera pada tahun 60a, dan 70 an. Hanya laku untuk menjadi penjawat awam sahaja.
e)Jadi kalau ampu umnoBN nampak "significant" nanti bila dah pencen, hasil masuk lagi besar.
f)Tengok mereka ini, orang macam KSN, sarji, sudin, hanif,a.talib osman dan sidek tu, nanti bila pencen lagi besar habuan jadi pengarah, pengarah syarikat GLC,swasta dan macam-macam lah.
g)Kalau tak mengampu nanti tak dapat apa.
h)Jadi manusia melayu yang berpangkat ni memang tidak ada guna langsung.
Mereka semuanya terlalu banyak makan budi dan rasuah yang ditabur oleh umnoBN. Jadi apa nak heran.
I)Selagi umnoBn memerintah puak-puak ni akan terus bersikap angkuh. Inilah kelompok melayu tak sedar diri.
j)Nanti bila PR menang dan memerintah boleh lah terajang keluar melayu-melayu ini, hantar dia balik kampung tanam kacang kalau duit pencen tak cukup makan.
Unknown said…
Biasalah Umno/BN akan tetap menegakkan benang yang basah..mereka akan menjaja kemenangan di Batang Ai melalui akhbar milik mereka.

Mereka masih lagi angkuh,sombong dan bodoh yang tak boleh diajar melalui suara tetapi diajar melalui pangkah undi.

Apa pun Kemenangan milik Pakatan Rakyat..TAKBIR!!!!!!!!!
aRyDaR said…
tu lah...den stuju ngan korang...
stakat ijazah pertamo yo...abah den pun buleh jadi pengarah...maleh yo nak ngadap muko2 pengampu dlm umno...
dorg ni memang dah sebati sgt ngan bondo2 keji...
yang ponting, org2 mudo skang ni dah takdo nak sokong dorg ni...
pcayolah...dalam maso 5-10 tahun lagi umno akan losap...
Saya pun perasan tadi. Dah memang rasmi orang BN nak buat macamana. Ego tak bertempat ... Anayway syabas kepada Nizar dan Mani .. 2 Bukit kita punya. Biar p depa ambil 1 Batang
Wannnnn said…
Sepatut nya aljunuban ada sama2 d pentas dgn pengarah spr, bolih kita tngok mku dia macam mana. .
Wannnnn said…
Shabas DS Nizar. saorang pejuang yang berani,dan bakal memimpin pakatan rakyat.BN dah tak ada tempat di hati rakyat. seruan cek det dah tak laku bahkan hanya menambah kebencian yang sedia ada d hati rakyat.
JebatSwk said…
Allahhuakbar ! Syukur dan alhamdulillah buat kemenangan Pakatan Rakyat di Bukit Gantang dan bukit Selambau. Sesungguhnya pemikiran itulah yang akan menentukan kemajuan dan pembangunan sesuatu tamadun itu.
Insiden kepada DS Ir. Nizar tu adalah reaksi spontan dan ikhlas daripada seorang pegawai kerajaan. Ya, itu nama kerajaan BN. Kalau selagi BN memerintah hak dan suara rakyat tidak akan dihormati. Itu dasar yang telah ditanam oleh manusia yang bernama Mahathir semasa beliau memerintah dulu. Tidak menunjukkan keikhlasan dan intergriti dalam tugas yang dianugerahkan oleh Allah. Hanya takut kepada PEMIMPIN BN tapi tidak takut kepada HUKUM ALLAH. Andainya manusia seperti aku menjadi pemerintah Perak bagi PR maka manusia-manusia durjana ini akan aku humban ke kampung je. Biar dia rasa bagaimana rasa hidup tidak dihormati oleh pemimpin yang berkuasa. Sesungguhnya generasi pemikiran BN ini sememangnya angkuh dan sombong.
Dan seperti keputusan di Sarawak, itulah pilihanraya yang sememangnya menunjukkan penyuburan mentaliti RASUAH di kalangan pemimpin BN ( UMNO ). Kalau SPRM memang benar-benar berintergriti dan bertugas adas dasar pembasmian rasuah di kalangan rakyat maka kempen BN di Sarawak boleh dijadikan bukti untuk melihat siapa yang sebenarnya raja rasuah. Gejala rasuah oleh BN dihalalkan oleh SPRM dan SPR. Faktor ini adalah penyumbang besar kepada kemenangan BN di Sarawak ditambah juga jiwa dan mentaliti masyarakat yang masih belum mengerti antara hak dan janji rasuah pilihanraya. Walaupun berpuluh tahun disogok dan akhirnya tertipu dengan projek rasuah pilihanraya , rakyat Sarawak masih lagi tidak mampu menunjukkan pemikiran yang genius. Pemikiran politik masyarakat Sarawak masih lagi di bawah tempurung dan sesuap nasi.
Kepada pimpinan PR teruskan ke arah melahirkan rakyat Malaysia yang adil,aman dan harmonis. Kita boleh membentuk sebuah pemerintahan yang adil dan menghormati hak dan suara rakyat secara saksama. HAPUSKAN POLITIK SONGSANG BN PADA PR KE-13 NANTI. ALLAHHUAKBAR !
Putra IJ80 said…
Tidak terlewat untuk Gua beri komen,kerana baru sampai ke bilik penginapan di PP.

Sepanjang jalan tadi,Gua terfikir.

Kemenagan Nizar ini membawa maksud akan berakhirlah theory R.A.H.M.A.N.

Jelas penolakan rakyat bukan sahaja bersangkut paut krisis yg.berlaku di PERAK.,

Malah ia menolak kepimpinan baru yg.di akhiri ole huruf "N" itu.

Pasti nya ia akan berlarutan ke PRU ke 13.dimana Party turun menurun di bawah RAHMAN itu akan hilang dari muka bumi.dan di ganti kan pula dgn R.A.H.I.M

Bukan kah sifat Allah bermula dgn AlRahman dan di susuli dgn AlRahim.

AlRahman itu yg.maha pengasih.

Atas sifat nya yg.maha pengasih maka smuer orang dapat rahmat nya ,tak kira Melayu,China ,India, yg.baik yang jahat sekali pon.

Tetapi apabila segala kemungkaran ,kezaliman,penipuan berleluasa,di lakukan ole Kaum RAHMAN.

Maka RAHIM akan Menyusul.

Ia itu kaum yang di kasihi.

Siapa yang di kasihi Allah?

Orang orang yg.beriman dan Bertaqwa.

So.. mulai dari sekarang kita akan melihat susunan R.A.H.I.M.pulak.

Selanjutnya, Lu fikir sendiri lah kata Nabil.

Tapi jgn sampai memesongkan Aqidah.
Putra IJ80 said…
Pembetulan

di gantikan dgn AlRahim ia itu yang di sayangi atau mana mana maksud yg.sama dgn nya..
Anonymous said…
Banyak bos-bos Melayu haprak macam tu. Masa berjawatan belagak. Tutuh sana, tutuh sini, ampusana ampu sini. Bila pencen sapu tanah kerajaan anugerah kunun, sapu kereta rasmi hadiah kunun. Bila pencen merangkak biawak masuk masjid alim kunun pooorah....
zax said…
Nak buat cam mana , dia lahir dari pantat babi negara
Anonymous said…
Bawak bertenang..bawak bertenang..

Sila layari http://www.jomlasihat.com untuk mendapatkan madu asli new zealand, madu asli tualang, royal jelly, propolis, bee pollen, habbatussauda, minyak urut aromaterapi dan rawatan homoeopati/biokimia. Harga berpatutan, macam kedai Harga Patut.
Jom la hidup dengan sihat...!
Bayaran pos serendah RM5 hingga percuma. Terima kasih.
Anonymous said…
biasa la tu puak-puak umno...hati diaorg dah tertutup untuk terima kebenaran...sebab dah sebati dalam diri diaorg hasil dari sumber yang haram...marilah kita berdakwah kepada org2 umno yang x sedar diri ini...
azhar said…
salam..
memang betul komen sahabat kite nampak benci benor dia kat PAS ni..depa tu dah lah tipu dengan pengundi hantu, pengundi mayat ..tapi Allah beri juga lebihnya sokongan rakyat maka PAS menanglah..
memang benor pengarah besor-besor ni bila nak pencen ..mohon tanah le..untuk bawa mati...jadi pengarah GLC ke..itu semue duit rakyat..ribu-ribu..kerja tak buat..duduk je..rakyat yang pape..
untuk pengarah spr negeri tu..pergi mampus kau langgar lori...