PASCA PRK : REFERENDUM RAKYAT TOLAK NAJIB

Keputusan PRK di Bukit Gantang dan Bukit Selambau serta Batang Ai membuktikan rakyat Malaysia khususnya Semenanjung menolak kepimpinan Najib Razak selaku Perdana Menteri.
Di bawah saya nukilkan secara ringkas referendum rakyat yang jelas membuktikan kerajaan BN perlu menerima hakikat bahawa mereka adalah kerajaan yang tidak popular dan penuh dengan seribu satu macam masalah:-
1) Kepimpinan Najib Razak ditolak kerana Najib sendiri pernuh dengan kontroversi
2) Rakyat tidak dapat menerima tindakan BN pimpinan Najib merampas kuasa kerajaan negeri Perak secara biadap dan tidak bertamadun
3) Rakyat menolak POLITIK LAMA anutan BN yang terus mengamalkan perkauman, budaya rasuah, pembangunan mee segera, ugutan, samseng, penyalahgunaan kuasa dan lain-lain.
4) Rakyat menolak BN yang ditunjangi Umno yang jijik, kotor dan korup kerana terlibat dengan rasuah, penyalahgunaan kuasa dan sebagainya.
5) Rakyat menolak campurtangan Polis dan agensi kerajaan lain dalam politik di mana mereka dilihat jelas menyebelahi BN
dan banyak lagi .....................
Lantaran dari itu saya dengan ini menggesa kerajaan pusat membubarkan parlimen dan membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak bagi membolehkan pilihanraya baru diadakan untuk memilih kerajaan pusat dan kerajaan negeri Perak.
Jika ini tidak dilakukan, bermakna BN yang memerintah Malaysia pada hari ini adalah kerajaan yang tidak popular, lemah dan tidak mendapat mandat sebenar rakyat.

Comments