KABINET RAKYAT ATAU KABINET NAJIB & MAHATHIR?

Memanda Menteri Perdana Najib Razak mula menggunakan kalimah rakyat bagi menarik perhatian rakyat bahawa BN juga berjuang untuk rakyat. Sebab itulah Najib menamakan kabinet barunya yang terdiri dari menteri-menteri recycled sebagai Kabinet rakyat.

Mungkin Najib merasakan bahawa Pakatan Rakyat mendapat sokongan rakyat kerana menggunakan nama Pakatan Rakyat (PR).

Tetapi apakah benar kabinet Najib itu kabinet rakyat sedangkan sebahagian besarnya adalah orang-orang yang pernag menganggotai kabinet Tun Mahathir dan Tun Pak Lah (TPL).

Malah kabinet itu juga boleh disifatkan Kabinet Najib kerana orang-orang kanannya seperti Zahid Hamidi dan Hishamuddin Hussein memegang dua kementerian paling berkuasa iaitu Dalam Negeri dan Pertahanan ditambah pula Najib menguasai Kementerian Lubuk Duit dan projek iaitu Kewangan.

Maka apakah benar apa yang Najib nyatakan semalam bahawa kabinet yang diumumkan beliau semalam sebagai Kabinet rakyat. Ada pendapat mengatakan bahawa kabinet Najib itu adalah kabinet penasihatnya iaitu kabinet Mahathir.

Bagi saya itu semua tidak lain hanyalah retorik Najib semata-mata bagi mengabui mata rakyat.


Comments

faida said…
Salam.

Setuju 99%.
Anonymous said…
aljunuban
mai la bagi komen
serik dah kah kena kutuk macam-macam
Anonymous said…
Taruhlah nama apa pun, kalau haprak tetap haprak.
Anonymous said…
Memang tepat...kabinet Twin Tower Petronas KLCC....kabinet Mahathir....@ najib.....mahathir lah pencaturnya......mahathirlah pemain utamanya.....