KABINET BARU : NAJIB MUNGKIR JANJI SEKALI LAGI

Perdana Menteri, Najib Razak berjanji untuk membuat perubahan besar dalam saf kabinetnya. Namun semua itu hanyalah janji kosong apabila hanya 6 dari 28 menteri yang dilantik adalah muka baru. Yang lain semua menteri 'recycled' yang sememangnya sudah diketahui perangai dan karektor mereka.
Daripada 6 orang itu 2 adalah Timbalan Menteri yang dinaikkan pangkat menjadi menteri penuh.
Antara muka baru ialah Mejar (B) Jamil Khir Baharom, bekas orang kuat KAGAT dan juga Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.
Jadi terbukti bahawa janji Najib untuk membuat perubahan adalah omong kosong. Rakyat akan menghukum Najib dengan pembohongan ini.

Saya yakin rakyat kecewa dengan sikap Najib yang suka berjanji tetapi tidak menepatinya. Pada masa yang sama beliau mengekalkan menteri-menteri dari kabinet Pak Lah yang jelas tidak bermaya dan lemah dalam pentadbirannya.
Paling malang rakyat mahu meihat bahawa kerusi Perdana Menteri itu sendiri dipegang oleh orang lain selain Najib yang penuh kontroversi dan bermasalah. Jika ini berlaku sudah tentu 'suhu' kemarahan rakyat akan menurun.

Comments

Prof. Era Pasca said…
Aiya Tok Lajib

Khairy:

Aiya Tok Lajib
Losmah punya laki
Lu apa pasat
Bikin ini macam???

Gua Ketua Pemuda
Talak jadi menteli
Itu anak Madey
Jadi timbalan menteli

Najib:

Marilah Khairy
Mari sayang
Ikutlah saja
Jangan banyak tanya

Kalau nak senang
Jangan banyak cakap
Nanti gua tangkap
Sumbat lu dalam lokap

Khairy:

Aiya Tok Lajib
Losmah punya laki
Lu sulah bikin
Gua manyak malu

Lu sulah buat
‘Future’ gua gelap
Macam olang Habsyi
Negeli Alab

Najib:

Marilah Khairy
Mari sayang
Jangan menangis
Jangan bising-bising

Nanti gua kasi
Lu hisap puting
Baru lu tau
Padan lu punya muka

Kahiry,
Jaga depan ada PR…

Mana…

Lompat…
Aiyaaa…

Lompat…
Aiyaaa…

Lompat Khairy lompat…
Aiyaaaaaaaaaaaa…….

Khairy:

Aiya Tok Lajib
Losmah punya laki
Lu jangan takut
Gua tak belani lompat

Gua bukan macam
Pelak punya YB
Itu tiga ekoq
KATAK BANYAK BANGSAT!!!