DARI BUDAK TINGKAT 4 KEPADA PENASIHAT SEBILIK

Kalau pemerintahan kerajaan BN sebelum ini sering dilemparkan dengan dakwaan bahawa terdapat orang yang paling berkuasa selain Perdana Menteri iaitu budak tingkat 4, kini pemerintahan baru yang mengangkat sumpah hari ini dikatakan sama juga. Tetapi orang yang berkuasa itu tidak tinggal di Tingkat 4 malah dikatakan tinggal sebilik, lebih bahaya dan merimaskan kita semua jika benar.

Ada dakwaan yang mengatakan penasihat sebilik ini jauh lebih berkuasa dan lebih hebat dari Budak Tingkat 4. Kekuasaannya memang sudah lama diketahui cuma kerana sebelum ini beliau belum berkuasa sepenuhnya maka kuasanya tenggelam oleh cerita Budak Tingkat 4.

Kalau sebelum ini ada cerita yang mengatakan bahawa sesiapa yang ingin projek, jawatan dan sebagainya mesti melalui tapisan Budak Tingkat 4 kini kemungkinan semua proses tersebut akan melalui tapisan Penasihat Sebilik pula.

Sebelum kita sering mendengar cerita bagaimana Penasihat Sebilik selalu melancong keluar negeri dan shopping sampai dua tiga buah kereta tidak muat untuk mengangkut barang yang di'shopping'nya. Selepas berkuasa ini kemungkinan besar bukan dua tiga kereta mungkin dua tiga lori pula digunakan untuk mengangkut barang-barang beliau.

Namun saya mengharapkan semua dakwaan dan cerita-cerita tidak benar kerana sesebuah negara akan berada dalam keadaan bahaya jika ada orang lain yang lebih berkuasa dari pemerintah sebenarnya.

Silap haribulan negara boleh kena jual tau!!!!!

Comments