BN TERENGGANU BERGOLAK, DERHAKA KEPADA SULTAN & KETEPIKAN MANDAT RAKYAT

10 ADUN BN Terengganu nampaknya lebih mengutamakan politik diri sendiri sehingga memulaukan Sidang DUN Terengganu yang sedang berlangsung. Selain itu mereka juga derhaka kepada Sultan Terengganu tidak bersetuju dengan Menteri Besar Terengganu yang dilantik oleh Baginda.

Nampaknya mereka ini lebih mementing kepentingan diri kerana tidak berpuashati dengan kepimpinan kerajaan negeri Terengganu. Kepentingan negeri dan rakyat dibelakangkan demi untuk mencapai niat dan hajat sendiri.
Saya menyeru kepada BN Terengganu jika mereka tidak menghormati kepada Sultan dan membelakangkan mandat rakyat lebih baik mereka bubarkan DUN untuk memulangkan kuasa kepada rakyat bagi memilih kerajaan baru.
Media hari ini melaporkan bahawa 10 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) memulaukan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pagi ini - yang bersidang buat hari kedua - bagi memaksa Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said meletakkan jawatan.

Kesemua 10 wakil rakyat berkenaan kini berhimpun di sebuah hotel utama di sini dan dijangka mengadakan sidang media kemudian.

Tindakan mengejutkan mereka itu berlaku ketika ada kenyataan sebelum ini bahawa tidak akan ada undi tidak percaya meminta Ahmad, yang dilantik sebagai Menteri Besar Mac 2008, agar meletakkan jawatan.

Tengah malam tadi pula tiga ADUN BN Terengganu membuat laporan polis setelah menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berbentuk ugutan, dipercayai berhubung kemelut politik di negeri ini.

Antara ADUN yang tidak hadir sidang DUN hari ini ialah ADUN Ajil, Rosol Wahid, ADUN Paka Zakaria Abdullah, ADUN Permaisuri Abdul Halim Jusoh. Mereka adalah di kalangan penyokong bekas Menteri Besar, Idris Jusoh.

Comments