BN BERADA DLM KEADAAN DEFENSIF TERPAKSA 'MEMOHON RESTU RAKYAT'

Saya berpendapat BN benar-benar berada dalam keadaan kronik dan nazak. Buktinya slogan yang digunakan oleh BN iaitu 'Memohon Restu Rakyat' menjelaskan bahawa BN benar-benar sedar bahawa rakyat benci, meluat dan menyampah kepada mereka.
Ada beberapa tafsiran yang saya buat berkenaan slogan defensif ini antaranya :-
1) Rakyat TIDAK MERESTUI tindakan BN merampas kuasa dengan cara rakus dari kerajaan PR.
2) Calon BN TIDAK DIRESTUI oleh pengundi akar umbi BN kerana Ismail kalah dalam pemilihan Umno Bahagian. Sudah tentu ramai ahli akar umbi tidak suka kepadanya sebab itu beliau tewas kepada Datuk Rosli Hussin Ketua Bahagian sekarang.
3) Rakyat TIDAK MERESTUI wang mereka digunakan untuk membawa anggota Polis yang sebegitu ramai sehingga menelan puluhan juta ringgit.
4) Rakyat TIDAK MERESTUI cara kempen BN yang memanipulasi agensi kerajaan dan duit rakyat untuk kepentingan BN
5) Rakyat TIDAK MERESTUI cara kempen BN yang kasar, mengugut, janji manis, projek 'mee segera' dan rasuah politik (politik wang).
6) Rakyat terutama orang Umno TIDAK MERESTUI kemenangan pemimpin-pemimpin rasuah dan menyalagunakan kuasa pada pemilihan yang lalu.
Dan banyak lagi .............
RAKYAT BUKIT GANTANG DAN MALAYSIA KHASNYA MEMBUKTIKAN BAHAWA MEREKA TIDAK MERESTUI CALON BN DAN BN ITU SENDIRI, APABILA HANYA 4,000 PENYOKONG BN HADIR PADA PENAMAAN CALON AHAD LALU.
Oleh kerana senario inilah maka BN menggunakan slogan defensif kerana mereka sedar mereka akan KALAH TERUK kali ini.

Comments