BATANG AI TEGANG

Kawan saya menghantar sms BATANG AI tegang. Bila membaca sms itu saya tertanya-tanya apasal berlaku ketegangan di Batang Ai. Ada pergaduhan ke atau berlaku rusuhan.

Rupa-rupa kawan saya hanya bergurau. Saya teringat akan ceramah Mahfuz di Bukit Katil baru-baru ini. Antaranya beliau berkata :-


Seorang pegulas media mungkin membuat ulasan begini, keadaan Batang Ai tegang kerana berlakunya ransangan .......ianya tidak dapat dikendurkan kerana kedua-dua pihak teransang ....!!!!
Tergelak sekelian para pendengar ceramah tersebut.

Berbalik kepada sms kawan saya tadi .......saya membalas sms nya dengan kata-kata apasal Batang Ai (you) tegang teransang kerana tengok Puteri Umno ke.

Kawan saya itu sedang merayu undi di Peti Undi Kampung Tebok, DUN Trong Parlimen Bukit Gantang.
Minta Maaf kerana buat jenaka ini .........sekadar release tension!!!!!!!!!

Comments

Ayiem said…
tak pe tak pe dimaafkan,faham kerana bertugas untuk PR ni memang penat dan letih.....