AHMAD SAID PANAS, TAKUT UNDI TAK PERCAYA

Ingatkan isu undi tidak percaya ini hanya diperkatakan di Perak rupa-rupanya dinegeri lain juga ada kemungkinan ianya akan dilakukan.
Sehari dua riuh rendah pula pasal Menteri Besar Terengganu, Ahmad Said yang didesas desuskan bahawa akan menghadapi undi tidak percaya di DUN Terengganu yang akan bersidang esok. Undi tidak percaya ini kabornya (Khabarnya) akan dibawa oleh ADUN BN sendiri bukan ADUN PAS.
Bagi saya undi tidak percaya ini sukar untuk menjadi kenyataan kerana saya tahu ADUN BN bukanlah jenis orang yang berani (semua tak ada tel%#). Apatah lagi Ahmad Said sendiri telah pun memberikan amaran awal bahawa sesiapa sahaja ADUN BN yang membuat usul tersebut akan diambil tindakan.
Orang kampung semua sudah tahu bahawa Ahmad Said bukanlah Menteri Besar yang mendapat sokongan 100 % dari ADUN Terengganu. Ini kerana sebahagian besar ADUN tersebut adalah penyokong Derih Jusoh Menteri Besar penggal lalu yang tidak diperkenankan Sultan Terengganu. Antara penyokong Derih adalah Rosol Wahid ADUN Ajil yang dilucutkan jawatan Exco Kerajaan Negeri dan Setiausaha Perhubungan oleh Mat Said.
Sehingga kini jelas terbukti bahawa Umno Terengganu berpecah kepada sekurang-kurangnya 2 kumpulan iaitu Kumpulan Derih dan Mat Said.
Kita tahu apa kesudahan perkelahian kedua-duanya selepas Tok Jib menjadi Presiden Umno. Adakah Tok Jib akan meneruskan Khidmat Mat Said yang juga penuh kontroversi.

Comments

mawe™ said…
Kata-kata hikmah politik malaysia

1) Sesiapa mengatakan UMNO pendokong Agama Islam, ia adalah pembohong besar.

2) Sesiapa mengatakan UMNO pembela bangsa Melayu, ia adalah pendusta besar.

3) Sesiapa mengatakan UMNO pembela Raja-Raja Melayu, ia adalah penipu besar.

4) Sesiapa mengatakan UMNO penegak Bahasa Melayu, ia adalah pembohong besar.

5) Sesiapa mengatakan UMNO suci Rasuah, ia adalah pendusta besar.

6) Sesiapa mengatakan UMNO bencikan Perkauman, ia adalah penipu besar.

7) Sesiapa mengatakan Najib dan Kabinetnya kuat, ia adalah pembohong besar.

8) Sesiapa mengatakan Najib suci dari skandal, ia adalah pendusta besar.

9) Sesiapa mengatakan AHMAD SAID akan bubarkan dun, ia adalah..............eerrrrr ini belum terbukti secara saintifik lagi........maaf !