7 APRIL PENENTU RAKYAT RESTU NAJIB ATAU TIDAK

7 April merupakan penentu samada rakyat Malaysia merestui perlantikan Najib Razak sebagai Perdana Menteri. Slogan BN di Bukit Gantang iaitu MEMOHON RESTU RAKYAT seolah-olah menggambarkan bahawa BN bukan sahaja memohon restu rakyat untuk calon BN Ismail Safian malah sebenarnya memohon restu agar rakyat menerima Najib Razak sebagai Perdana Menteri walaupun beliau sarat dengan kontroversi dan cerita-cerita 'menarik'.

Saya yakin keputusan di ketiga-tiga sudah tentu menjadi kayu pengukur penerimaan rakyat kepada Najib. Jika BN kalah satu kerusi sekalipun ianya sudah tentu membuktikan bahawa rakyat tidak suka kepada Najib.

Melihat kepada mood dan suasana semasa saya yakin Najib sebenarnya berada dalam keadaan kritikal. Bayangkan hanya 4,000 sahaja ahli dan penyokong BN yang diupah tampil untuk mengiringi calon BN di Bukit Gantang. Walaupun ianya bukan penentu 100 % kepada kemenangan mana-mana pihak, namun ia menjadi satu isyarat bahawa rakyat bawahan tidak senang dengan Najib termasuk orang Umno. Tidak pernah seiingat saya gerombolan BN hanya seramai itu pada setiap kali penamaan calon Pilihanraya Kecil. Ia adalah suatu perkara luar biasa yang sudah tentu menggerunkan Najib.

Pada pandangan saya jika SPR dan bertindak dengan adil, telus dan professional serta agensi kerajaan dan media tidak diperkudakan oleh BN saya Najib sudah pasti tidak mendapat restu dari rakyat.

Comments

WARIS PAHANG said…
Najib bakal PM ke 6.
Percayalah kepada Takdir Ilahi.