17 APRIL BERCERAMAH DI KG GUA KUALA LIPIS

17 April ini saya akan berceramah di Kampung Gua, Kuala Lipis bersama-sama dengan Naib Presiden PAS, Haji Mohammad Sabu.
Kampung Gua memang tidak asing bagi diri saya sejak kecil dahulu saya mendengar nama Kampung Gua. Mengikut sejarahnya semasa kecil dahulu, nama Kampung Gua termasyhur kerana pasukan bolasepak kampung tersebut agak hebat di mata penduduk setempat. Pendekata mana-mana kampung di sekitar Padang Tengku dan Kuala Lipis memang menghormati Kampung Gua.
Saya pun tidak pasti dari mana asal datangnya nama kampung Gua nak kata banyak gua di sana tak ada rasanya. Mungkin orang tua-tua dapat memberikan jawapannya.
Berceramah di Kampung Gua ibarat berceramah di Kampung sendiri kerana jaraknya tidaklah jauh sekitar 10-15 minit dari kampung sendiri.
Insya Allah malam tu kena ceramah pakai dialek Lepeh la nampoknya. Pakai bahasa 'standard' pun tak pe...............

Comments