SIDANG BAWAH POKOK : MEMALUKAN

Semua gara-gara kebiadapan dan kerakusan BN tamakkan kuasa akhirnya negara kita dimalukan apabila Sidang DUN terpaksa di jalankan di bawah Pokok.

Walaupun begitu ramai berpendapat Sidang tersebut tetap sah kerana Speaker berkuasa untuk memanggil Sidang tergempar tanpa perkenan Sultan.

Menurut seorang pengunjung blog ini, Saudara Mawe menyatakan bahawa Professor Agus Yusof berpendapat jangankan Sidang adakah bawah, atas pokok pun sah.

Namun apa yang saya kesalkan ialah sikap BN yang tidak gentleman sehingga mengunci pintu dan menghalang Speaker ADUN-ADUN untuk masuk bersidang di dalam Dewan. Satu dunia melihat peristiwa ini dan jelas ianya memalukan negara kita.

Ini adalah peristiwa paling malang dalam sejarah demokrasi negara akibat kerakusan BN yang tidak menghormati keputusan Rakyat.

Patik memohon dengan setulus hati agar Paduka Seri Sultan Perak membubarkan DUN Perak secepat mungkin bagi membolehkan demokrasi dipulihkan di Perak.

Comments

Anonymous said…
biar rakyat tentukan hak mereka, jauhkan negara kami dari kehancuran ya Allah.
Negeri melaka dapat nama pun pasal parameswara duduk bawah pokok tu...sah sampai sekrang apa...
Anonymous said…
PAS, PKR memalukan semua bangsa di Malaysia dan negara. PAs n PKR yang bangsat ni adalah parti yang dilaknat dan parti paling sial di malaysia.