RAKYAT PERAK RUGI ANGKARA KEPALA PENYAMUN

Rakyat Perak telah membuat keputusan majoriti mahukan PR memerintah mereka mentadbir negeri Perak tercinta.

Namun kemakmuran, keamanan dan kedamaian negeri tersebut 11 bulan lalu diragut dan direntap oleh Ketua Penyamun Tarbus dan kuncu-kuncunya yang tidak bermaruah dan tidak bertamadun.

Setelah menyamun kuasa kerajaan negeri Kepala Penyamun mempengaruhi pula Sultan untuk mendapatkan kuasa walaupun ternyata ianya tidak seindah mimpi kepala penyamun itu. Beliau menyangka bahawa rompakan kuasa tersebut akan memberikan kuasa mutlak dan mereka akan dapat menyamun apa sahaja kekayaan dan projek di Perak. Namun semuanya tidak semudah yang disangka.

Tuhan maha adil. Penyamun tidak terlupa bahawa selain Sultan dan MB terdapat seorang lagi manusia yang berkuasa di Perak iaitu Speaker yang mempunyai kuasa penuh di Dewan Undangan Negeri (DUN).
Kini penyamun pening kepala kerana segala yang dirancang tidak menjadi 100 %.

Esok Speaker memanggil Sidang Tergempar. Namun penyamun meneruskan tindakan gila membelakangkan undang-undang apabila bertindak menutup Bangunan Perak Darul Ridzuan di mana DUN terletak di dalamnya.

Inilah tindakan Penyamun dan Penyangak yang membuat apa sahaja demi untuk mengHALALkan kehendak dan nafsu mereka.

Penyamun tidak memikirkan bahawa segala tindak tanduknya merugikan rakyat negeri Perak di mana kerajaan Negeri yang ada sekarang tidak dapat beroperasi secara sah, pelabur tidak yakin untuk melabur di Perak, segala perancangan kerajaan negeri dan agensinya terbengkalai dan bermacam-macam lagi kerugian yang dialami oleh rakyat.

Malangnya penyamun sedikitpun tidak rasa bersalah. Penyamun terus menzahirkan kejahatan, kebiadapan dan kebongkakannya. Esok entah apa lagi yang penyamun lakukan.

Ayuh rakyat Perak sedarlah jangan bersekongkol dengan penyamun-penyamun tarbus yang diketuai oleh Bapak Penyamun yang kononnya akan menjadi orang paling berkuasa hujung bulan ini.

Comments