PRK BUKIT GANTANG : POLIS TIDAK BERTINDAK ADIL

Gambar-gambar polis berhimpun bagi menghalang ceramah ini. (Klik di sini).

Terbukti BN sudah tidak dapat menyekat kemaraan rakyat menyokong PR. Oleh kerana itu BN terpaksa menggunakan taktik tradisional mereka iaitu menggunakan Polis dan agensi kerajaan lain untuk berdepan dengan PR dan rakyat.

Terbaru program ceramah PR di Simpang, Parlimen Bukit Gantang dihalang Polis kerana tiada permit.

Perhimpunan dan ceramah Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Simpang, Taiping, 95 km dari sini, malam ini kerana tidak mendapat permit. Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin dijadualkan berceramah dalam program tersebut.

Ketua Polis Daerah Taiping ACP Raja Musa Raja Razak berkata perhimpunan di tempat itu tidak sesuai kerana ia berhampiran dengan jalan utama dan boleh menjejaskan lalulintas dan keselamatan orang ramai.

"Polis akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang mengadakan ataupun menyertai perhimpunan itu," katanya ketika dihubungi hari ini.

Raja Musa berkata bagi mengelak sebarang kejadian, anggota polis akan ditempatkan di kawasan itu.

Pihak Polis sepatutnya bersama-sama mengawal lalulintas dan keselamatan rakyat bukannya menghalang program ini kerana kita yakin program PR tidak akan mengganggu keselamatan awam sekiranya tiada provokasi.

Comments

malayamuda said…
Polis sebenar nyer mencabar rakyat dan bukan PR
Anonymous said…
Dah namanya pun anjing, mmg la mcm tu..

(YB Hassan Rahman ADUN sg.Rambai)
0196265625