PRK BUKIT GANTANG : NIZAR JAUH MENINGGALKAN ISMAIL

Bakal calon PAS PRK Bukit Gantang ternyata jauh meninggalkan calon BN Ismail Safian dari segi pengalaman dan kelulusan serta personalitinya.
Pemilihan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai calon PAS untuk Parlimen Bukit Gantang memang tepat dan sesuai dengan situasi politik semasa.

Datuk Seri Mohammad Nizar adalah aset terbaik bagi menguji penerimaan rakyat Perak atas kemelut yang berkecamuk di negeri itu. Keputusan Pilihanraya Kecil tersebut akan mencerminkan samada rakyat bersetuju atau tidak dengan tindakan BN merampas negeri Perak secara tidak demokratik. Selain itu ianya juga akan menentukan samada rakyat termakan atau tidak dengan isu bahawa PR derhaka kepada Raja-Raja Melayu seperti yang dilemparkan oleh BN.

Pemilihan beliau juga menambahkan lagi keyakinan bahawa PR akan menang berdasarkan kepada beberapa kajian dan survey yang dijalankan oleh beberapa badan bebas sejak beberapa minggu lalu di Bukit Gantang.Selain itu Nizar tenyata lebih hebat dan berpengalaman berbanding calon BN Ismail Safian. Latarbelakang beliau memang meyakinkan pengundi.

Beliau merupakan lulusan Sarjana Muda Sains Kejuruteraan Mekanikal dari University Of Aston di Brimingham, United Kingdom. Sekembalinya ke tanahair, beliau bekerja di beberapa agensi kerajaan termasuk Jabatan Kerja Raya bahagian bengkel dan kuari, Perbadanan Pembangunan Bandar (UDA - Daya Urus), Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang.
Beliau berpengalaman luas dalam menjalankan beberapa projek besar negara. Antaranya Projek Dayabumi fasa 2 & 3 pada tahun 1983, projek Pusat Islam (BAHES, Jabatan Perdana Menteri (1984), projek Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu (1985), pengurusan bangunan-bangunan kerajaan dan swasta termasuk KOMTAR, Bangunan Persekutuan Gunasama, pusat membeli belah dan pengurusan semua lif di hospital Kerajaan Negeri Perak, Pulau Pinang, Kedah, Perlis sehingga kini.Merupakan Pengarah Urusan di beberapa firma swasta. Di luar negara pula beliau banyak menjalankan beberapa projek di beberapa buah negara, antara di Birmingham, United Kingdom, Zug Switzerland, Miano Italy, Bangkok Thailand, Sdyney dan Goldcoast Australia, Doha Qatar dan Tehran, Iran.

Comments

Anonymous said…
setakat tulis tu, mmg sedap dibaca. tapi mcm baca kisah dongeng si luncai dengan labu-labunya. ibarat membaca kitab bible, kita akan berdosa kalau mempercayainya.