PRK BKT GANTANG & BKT SELAMBAU : KALAU TAK MALU SILA DATANG KEMPEN

Saya ingin nasihatkan Ketua Menteri Melaka supaya jangan memalukan orang Melaka sehingga sanggup datang berkempen pada PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai ini.
Cukuplah setakat Datuk Seri memalukan muka di negeri sendiri. Ini kerana saya yakin ramai dikalangan rakyat negeri Perak, Kedah dan Sarawak tidak suka seorang kaki rasuah datang berkempen di negeri mereka.
Sudah tentukan janggal rasanya seorang yang kaki rasuah dan dibuktikan bersalah ingin bersyarah dan berceramah di depan rakyat. Apa yang Datuk Seri ingin kempenkan, seru rakyat jangan pilih pemimpin rasuah? Datuk Seri sendiri kaki rasuah' suruh orang pilih pemimpin baik, Datuk Seri sendiri menunjukkan tauladan tidak baik.
Jadi saya cadangkan Datuk Seri duduk di Melaka sahaja diam-diam dan teruskan sisa-sisa masa Datuk Seri sebagai Ketua Menteri kerana saya ramalkan jawatan itu tidak akan kekal lama kerana Najib akan menggantikan Datuk Seri dengan seorang yang lebih baik, telus dan bersih tidak mengamalkan rasuah, kronisme dan sebagainya.

Saya bimbang BN akan kalah lebih teruk jika berkempen di ketiga-tiga kawasan itu kerana rakyat akan berfikir apakah BN ketandusan pemimpin sehingga pemimpin rasuah pun diajak berkempen sama.

Comments