POLITIK BARU UMNO, POLITIK TIDAK ADA DALAM ISLAM

Bila membaca isu Nizar dituduh merampas mikrofon untuk menjadi Imam dan memberi tazkirah teringat saya bahawa akan kata-kata pemimpin Umno bahawa mereka ingin berubah dan amalkan politik cara baru.
Antaranya tiada lagi projek 'mee segera' sewaktu kempen dan lain-lain.

Namun saya kembali terfikir apakah benar Umno ingin berubah? Dalam isu Nizar rampas kuasa di Masjid Simpang ternyata Umno tidak mahu berubah dan kalau berubah pun berubah kepada sifat yang lebih buruk dan tidak bertamadun.
Bayangkan bagaimana seorang ahli Umno boleh bangun dalam masjid bercakap dengan suara nyaring bahawa Nizar berpolitik dalam masjid hanya kerana ingin mentafsirkan ayat 'Dan berpeganglah kamu dengan tali Allah dan Jangan Berpecah Belah, Dan ingat Nikmat Allah kepada Kamu .......hingga akhir".
Apakah mentafsir ayat tersebut dan mengimami solat maghrib dituduh berpolitik dalam masjid. Ternyata pemimpin Umno masih jumud dan kolot sehingga kembali menganuti 'aqidah' bahawa seolah-olah politik tidak ada kena mengena dengan Islam.
Datuk Seri Nizar semalam menjelaskan bahawa beliau telah diundang oleh imam Masjid Simpang untuk berucap menjelaskan ayat-ayat yang dibacakan semasa mengimamkan solat Maghrib.

"Saya dijemput oleh imam supaya mentafsirkan ayat-ayat yang saya bacakan selama 20 minit sebelum itu... saya juga sejak awal telah diminta supaya tidak menyelitkan elemen politik sebab masjid bebas politik.

"Jadi, saya diminta membuat tafsiran ayat-ayat yang saya bacakan sebelum itu... ketika takzirah... jadi saya tidak merampas mikrofon untuk berucap, cuma memenuhi kehendak imam," kata beliau kepada mStar Online ketika ditemui di Markas PAS Bukit Gantang baru-baru ini
Saya yakin jika YB Nizar memberikan tazkirah pada malam tersebut beliau tidak akan menyebut 'undilah saya', 'undilah PAS' dan sebagainya. Bahkan ayat tersebut menyeru umat Islam supaya berpegang teguh dengan Tali Allah, agama Allah dalam segenap hal kehidupan dan juga menyeru semua orang Islam supaya bersatu padu dan tidak berpecah belah.
Terbukti politik baru yang ingin di bawa oleh pemimpin baru Umno adalah seperti berikut :-
1) Politik ugut - ugut Imam, ugut makmum, ugut rakyat dan sebagainya
2) Memisahkan politik dengan Islam
3) Takut kepada PAS dan pemimpin PAS yang mahir dalam ilmu agama dan berupaya memberikan tazkirah di masjid dan surau
4) Jauhkan rakyat dengan ilmu agama
dan sebagainya ................saya yakin jika ini yang dikatakan politik baru maka tunggulah saat kehancuran Umno ....!!!!!!!!!!!!

Comments

anak merdeka said…
Tukar je rancangan "Bulitin Utama" tukar kepada "Amanat Umno" kan bagus...masuk manyak sikit kan..kan..wahai penerbit TV3...dok tipu rakyat je...ingat org tengok TV tu x pegi sekolah ke...