POLIS DAN PEGAWAI KERAJAAN BERSEKONGKOL DENGAN KERAJAAN HARAM LAWAN UNDANG-UNDANG

Malang sekali dengan apa yang berlaku di Perak. Polis dan Pegawai Kerajaan yang sepatutnya menjalankan tugas dengan tidak berpihak kepada sesiapa bertindak sebaliknya. Mereka sudah menjadi agen dan Pak Turut kepada BN yang bertindak di luar batasan undang-undang.

Speaker DUN yang mempunyai kuasa yang sah dalam untuk mengadakan sidang tergempar DUN dihalang dari berbuat demikian hanya semata-mata kerana BN takut kehilangan kuasa sedangkan mereka telah merompak kuasa tersebut dari PR.

BN mendakwa semua tindakan Speaker tidak sah dan bertentangan dengan undang-undang. Tetapi mengapa mereka bertindak menghalang Speaker dan ADUN dari memasuki Dewan untuk bersidang. Tidakkah ini membuktikan bahawa tindakan speaker adalah sah dan mereka tiada hujah untuk berlawan secara professional. Akhirnya tindakan tidak bertamadun dengan menghalang sidang DUN dilakukan dengan bantuan Polis dan pegawai kerajaan. Sedangkan kedua-dua institusi itu sepatutnya bertindak secara professional dan tidak berpihak kepada sesiapa.

Sebagai rakyat dan umat Islam mari sama-sama kita berdoa agar segala kezaliman dan kejahatan BN dan agensi-agensi kerajaan ini mendapat balasan setimpal dari Allah.

Takut doa dari hamba Allah yang kena zalim kerana sesungguhnya doa orang kena zalim tiada hijab di sisi Allah S.W.T

Comments