NIZAR TIDAK DIPERKENAN MENGHADAP SULTAN?

Surat mohon menghadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bagi menyembahkan tiga resolusi yang diluluskan ketika sidang tegempar di bawah pokok di Ipoh, Selasa lalu telah difakskan kepada pihak Istana semalam.

Menurut Setiausaha Politik Menteri Besar Perak yang sah, Mohd Misbahul Munir Masduki surat tersebut telah dihantar secara faks pada pukul 12 tengah hari semalam.

Namun belum dapat dipastikan samada Nizar diterima mengadap atau suratnya tidak dilayan.

Sekelian hamba rakyat amat mengharapkan Ke Bawah Duli Paduka Seri Sultan Perak memperkenankan permintaan hamba rakyat melalui wakil rakyat mereka supaya Dewan Undangan Negeri dibubarkan bagi menyelamatkan negeri Perak dari krisis yang berpanjangan ini.
Hamba rakyat pasti jika DUN tidak dibubarkan krisis ini akan berlarutan dan sudah tentu kerajaan negeri yang dibentuk tidak dapat menjalankan tugas dengan baik. Ini kerana kedua-dua pihak samada PR atau BN akan berhadapan dengan tindakan mahkamah dari masa ke semasa sehingga mengganggu tugas seharian.
Semalam berpuluh-puluh NGO Perak berkumpul dan mencapai kata sepakat memohon agar Tuanku memperkenankan keputusan Sidang DUN Perak baru-baru ini yang mengusulkan supaya DUN Perak dibubarkan.

Dari itu hamba rakyat merayu Tuanku untuk memperkenankan hasrat kami lebih-lebih lagi usul ini telah diluluskan pada Sidang Tergempar DUN baru-baru ini.

Comments

Anonymous said…
harap berada diantara orang yang sabar....?
alrawa said…
Siapa yang patut sabar? Sultan atau MB.
Anonymous said…
I would be very surprised if Perak Sultan grant YB Nizar an audience and approve to dissolve the DUN.

PR should acknowledges that Perak Sultan has stopped consider PR as the Perak govt since the 'coup'.

But I must give credits to YB Nizar for his perserverence and persistency.
Anonymous said…
Yes, I believe Nizar is a great leader with
his perserverence and persistency.
If he fails he fails with dignity. I salute
u may ALLAH bless you, your family and all supporters.
Anonymous said…
pintu pagar dah kunci agaknya, magga besar tu!
Anonymous said…
Si bodoh nizar ni tak sudah2 nak jawatan tu. Org dah tak nak tu, ko buat terhegeh2 kat sini wat per? bodoh + bangang la nizar ni. meluat aku tengok dia. cakap pulak tu eksen, stail orang putih. pttuuihhhh!!! loyer tekak aku.