MEMALUKAN : PERHIMPUNAN AGONG UMNO DITANGGUHKAN?

Perhimpunan Agong Umno akan ditangguhkan kerana dua ahli Umno berjaya mendapatkan injuksi Mahkamah menghalang perhimpunan itu diteruskan?
Ketua Cawangan Umno Muar, Datuk Kadar Ninam Shah dan ahli Umno Subang, Datuk Mazlan Harun semalam membuat sidang akhbar memaklumkan bahawa mereka akan memohon injuksi mahkamah itu beberapa hari lagi atas alasan Umno tidak bertindak tegas dan menyiasat aduan bahawa Presiden dan Timbalan Presiden Umno terlibat dengan penyalahgunaan kuasa.
Walaupun niat dan hasrat mereka sudah pasti dihalang dengan apa cara sekalipun samada, namun tindakan mereka berdua sebenarnya mendedahkan kepincangan dan kecelaruan dalam Umno yang hanya bertindak kepada ikan bilis tetapi bila jerung didakwa membuat kesalahan mereka tidak diambil tindakan.
Gejala buruk ini sebenarnya sudah lama disedari oleh rakyat dan mereka tidak rela budaya buruk di dalam Umno ini terus menular dalam pemerintahan negara. Oleh itu saya yakin rakyat akan lebih celik dan cerdik untuk menolak Umno yang jelas menggunapakai sistem dan amalann buruk yang berasaskan kasta, kroni dan sebagainya.

Comments