JUNJUNG KASIH DYMM TUANKU SULTAN SELANGOR

Patik insan yang hina ini amat tersentuh dengan titah Baginda DYMM Sultan Selangor yang jelas mahukan negeri itu aman, bersatu, makmur, sejahtera dan berkebajikan.

Ternyata Baginda faham aspirasi rakyat baginda yang sentiasa berdiri tegak di bawah payung Raja-Raja Melayu yang tidak dipengaruhi oleh sesiapa. Daulat Tuanku!!!!

Seorang Raja yang bijaksana, adil dan sentiasa mengutamakan kepentingan dan kebajikan rakyat sudah pasti disayangi dan didaulat oleh rakyat.

Hari ini, Baginda menitahkan bahawa Prinsip yang paling penting untuk mencapai sebuah negara yang maju ialah prinsip demokrasi dengan pandangan rakyat perlu diutamakan dalam menetukan hala tuju sesebuah negara.

"Pandangan rakyat merupakan satu petanda yang terbaik sama ada berjaya atau tidak pentadbiran sesebuah negeri.

"Sudah semestinya prinsip ini dilengkapkan dengan perlembagaan persekutuan dan undang-undang tubuh kerajaan negeri yang semua seharusnya sedia maklum," titahnya.

Baginda bertitah demikian dalam Majlis Perasmian Mesyuarat Pertama (Pembukaan) Persidangan Penggal Kedua Dewan Undangan Negeri Selangor ke-12 di Bangunan Dewan Undangan Negeri Selangor, dekat sini pagi tadi.

Patik yakin negeri Selangor akan menjadi sebuah negeri yang maju dari segenap segi termasuk fizikal dan spiritual berkat pentadbiran Tuanku dan memanda Menteri Besar dan para Exconya yang bekerja dengan komited serta telus, adil dan cekap.


Comments