HIMPUNAN PPSM : KERAJAAN BN DAN POLIS MEMANG ZALIM DAN BIADAP

Kerajaan BN dan Polis memang zalim dan biadap sehingga sanggup bertempur dengan rakyat walaupun rakyat tidak ada apa-apa senjata untuk mempertahankan diri dari gas pemedih mata dan air kimia.

Rakyat yang menyertai himpunan membantah PPSMI hanya berhajat lebih kurang 1 jam untuk di hadapan Istana Negara tanpa apa-apa kekacauan namun kerajaan BN melalui kuda tunggangan mereka Polis menghukum rakyat dengan menembak gas pemedih mata dan air kimia untuk menyuraikan himpunan aman tersebut.

Tanpa rasa belas kasihan dan timbang rasa Polis menembak gas pemedih ke arah rakyat yang terdiri dari orang tua warga emas, kanak-kanak dan wanita. Ada yang pengsan, muntah dan pening kepala.

Kejadian yang berlaku jam 2.30-3.30 petang di sepanjang jalan dari Masjid Negara ke Istana Negara benar-benar memalukan serta menjijikkan.

Lebih dari 100,000 ribu rakyat berhimpun di sepanjang jalan dari Masjid Negara ke Istana Negara.

Inilah sikap kerajaan BN yang sebenarnya langsung tidak rasional dan berperi kemanusiaan. Himpunan ini bukannya himpunan parti-parti politik malah Yang Dipertua Agong sendiri bersetuju itu menerima memorandum rakyat.

Bayangkan bagaimana Sasterawan Negara, Pak Samad Said yang berumur 76 tahun juga terkena gas pemedih ini. Presiden PAS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang juga teruk di'kerja'kan oleh gas pemedih mata. Hamoir semua pejuang bahasa dan pimpinan utama PAS bersama-sama berhimpun petang tadi antara Professor Dr Abdullah Hassan, Professor Dr Shahrir Md Zain, Ainon Mohamad dan lain-lain. Pimpinan PAS yang hadir ialah Ustaz Nasaruddin Mat Isa, Mahfuz Omar, Dr Hatta Ramli, Salahuddin Ayub dan lain-lain.

Kezaliman kerajaan BN dan Polis ini mesti dihukum pada PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai serta Pilihanraya Umum akan datang.

s

Comments