ALI RUSTAM BERDEGIL TAK MAHU UNDUR?

Memang menjadi resam pemimpin Umno tidak akan meletakkan jawatan walau sebesar manapun kesalahan yang dilakukan. Tidak maruah, tidak malu dan tiada harga diri sehingga masih sanggup memegang jawatan walaupun terbukti bersalah.
Begitulah apa yang berlaku kepada Naib Presiden Umno, Ali Rustam yang nampaknya akan terus memegang jawatan Ketua Menteri Melaka dan ADUN Bukit Baru walaupun semua orang sudah tahu beliau telah dihukum oleh Umno kerana terlibat dengan politik wang.
Malah hari ini dengan muka tidak malu Ali Rustam memohon untuk membuat rayuan bagi membolehkan dirinya bertanding pada pemilihan nanti. Memang dasar muka tembok !!!!. Kalau di Jepun jangankan buat rayuan berjumpa rakyat pun mereka malu.
Memang muka tak malu, muka tembok dan tak ada harga diri. Sifat inilah sebenarnya yang menjadikan negara kita terus dipimpin oleh individu yang bermasalah kerana rakyat sendiripun tidak memaksa orang yang bersalah ini meletakkan jawatan. Malah pemimpin utama negara juga bersekongkol sama mempertahankan orang yang bersalah ini.
Maka jelas di dalam Umno ini semua pemimpin tidak bermaruah bermula dengan pemimpin no 1 dan no 2 hingga ke peringkat bawah. Pemimpin atasan tidak memaksa orang bersalah letak jawatan manakala ahli dan rakyat terus sudi untuk dipimpin oleh orang yang bermasalah. Jadi adat ini akan terus dipertahankan sampai bila-bila jika BN terus memerintah negara kita.
Saya mengharapkan rakyat supaya berubah dan menilai semula sokongan kepada BN yang jelas jijik dan menjijikkan.

Comments

Anonymous said…
Pantat ko sofi. yg ko loghat nau apsal? ko tu org luar, jangan tunjuk samseng musibat kat melaka ni. nape ko tak cakap nizar tu muka tembok?? nizar muka tak tau malu sbb da kena pecat pun nak mengaku jadi MB? nape ko cakap mcm tu? sbb pas parti kuno yang hanya tau bercakap, tapi keje mcm hampeh. parti pas tak ubah mcm zaman pemerintahan firaun, parti dilaknat. memperalatkan islam utk politik. sedar diri skit sofi, tau le ko ni gile glamor.
Anonymous said…
woi pukimak.....yg ko pun loghat nau apsal???.....suke ati dak sofi ni lah...ni blog die bkn blog ko....die bkn mintak duit bapak ko pun nk beli laptop dgn bayau internet...bangang x bertempat rr ko ni...woi musibat...kes kat perak tu mmg patut rr bangang...sultan pecat nizar pas kene hasut dgn najib...kuase die najib rampas.....cube ko diturunkan pangkat xd sebab msti ko menyirap kn....bangang.....mcm kes ali ketam plak....mmg terbukti ie salah sbb tu x dpt btanding timbalan presiden umno....kalau x salah xdnye die dilarang bertanting...dasar baghal barua umno lah ko ni...khakkkk ptuiiiii!!!!!!
Anonymous said…
ko ni dah dasar baruah pas, pukimak pas mmg la ko nyokong nizar bahlol tu. sedar la diri sket, awak tu kalau umno tak tolong, bodoh sampai tua la weii...
Anonymous said…
woi dasar barua umno...ko x yah lah nk jd barua umno smpai mampos....org dh x sokong dh parti bangang ni kau tau x....aku bkn nk kate lah...dulu aku org kuat umno gak...mse pilihanraye lepas2 slalu aku bwk bendera umno bile aku kluar mengundi tapi skrg ni aku dh jumpe kebenaran...wei musibat...kalau umno xd pun rakyat leh hidup rr.....aku nk umno turun sebab terbukti parti ni parti yg kotor dari segale sifat dari org atasan smpai org bawahan mcm ko.....ko ni mmg dasar baghal ibni bangang sebab hati dh kotor x tgk pade kebenaran...mulut ko tu dh sedap disuap oleh org2 umno...mmg gelaplah hati ko smp mampos dok mengampu sokong parti bangang umno ni....ak rs lagi bodoh bile umno berkuase....dgn kes rasuah,kes jual bangse,kes peralatkan agame,kes tamakkn kuase,kes jual maruah,kes pentingkn diri sendiri dari rakyat.....byk lagi rrrr skandal parti umno ni....woi ko sedar x ko jd barua umno cm ne sekalipun org2 atasan ko tu hidup lg senang dari ko...lagi masyuk duit die dr ko...tapi aku heran bin pelik dgn org mcm ko termakan gula2 umno sebab nk sokong lagi parti yg pentingkn diri sendiri dari rakyat ni......
Anonymous said…
Ha haha,gaduh la korang..tapi betul gak tu kalau Parti sendiri kata kita ni rasuah..mane nak letak muka beb..Jalan terbaik Ali Rustam adalah letak jawatan beb..malu...dengarnya dlm paper kata 700 aduan tu...daun tak bergoyang kalau takder angin beb..kasi orang lain pulak bwk melaka ke zaman kegemilangan.lepas 3 tahun kalau umur panjang masuk balik mcm Isa Samad..pa susah
Anonymous said…
Ali rustam xkn ltk jawatan punyer.....die mmg muke x tau malu...die mane nak mengaku pekung die sendiri.....
Anonymous said…
salam semua,
saya sgt terkejut dgn keputusan lembaga disiplin umno membatalkan pencalonan ds ali rustam untuk merebut jawatan no.2 dlm umno.....saya rasa ds. ali ruatam adalah calon yg paling layak duduk kerusi no. 2 umno tu....kerana selama ini khidmat ds. ali rustam pada umno x bleh disangkal oleh sesiapa pun...baik dari umno mahupun pembangkang....amat malang bg umno kerana menghalang seorang pemimpin yg ckup berkaliber seperti ds. ali rustam dari menjawat jawatan no. 2 umno tu........ini adalah satu kehilangan yg saya rasa ckup besar bg umno dan rakyat melaka khusus nyer...

ini kerana umno memerlukan pemimpin2 yg sentiasa mengamalkan rasuah seperi ds. ali rustam ni....sekiranya tiada lg pemimpin2 yg mengamalkan rasuah untuk memimpin umno.....siapakah umno dimata rakyat....rakyat tidak akan menerima hakikat yg umno akan dtg dipimpin oleh mereka yang tidak rasuah,perompak,penipu,pengkhianat bangsa dan agama mcm ds. ali rustam yg kita cintai ni...kerana pada pandangan rakyat dgn mengamalkan rasuah,pembohong,pengkhianat umno akan disanjung smpai bila2...

saya bimbang sekiranya pemimpin akan dtg umno tidak mengamalkan rasuah akan bersekongkol dgn pembangkang yg bersih untuk menjatuhkan kerajaan korup pimpinan umno perasuah,penipu dan pengkhinat mcm ds. ali rustam yg dikasihi....

saya nasihat kan ds. ali rustam supaya bersabar.....kemenangan pasti dtg...allah bersama org2 yg sabar...

disini saya ambil petikan kata2 saidina ali :

Orang yang terlalu memikirkan akibat dari sesuatu keputusan atau tindakan, sampai bila-bilapun dia tidak akan menjadi orang yang berani.

sekian dari saya yg cintakan pemimpin yang rasuah,menipu rakyat dan pengkhianat agama bangsa dan negara.....

sekian wassallam......( halimunan_umnomlk)
Anonymous said…
aku sokong halimunan_umnomlk tu ckp.....aku siap bg fakta kat sini betapa baik nyer datuk ali ni....bukan setakat kat org mlk jer....malah byk bahagian2 umno dia bantu contohnya....

ari tu aku ikut member aku g umah rasmi dia...dia ni org kuat tok ali...dia ckp nak amik duit dari tok ali.....aku tnya byk ker?...mmber aku ckp lebih kurang 2juta....mak oiii....terkejut aku...byk nyer....aku tnya dia nak buat apa2 duit byk2 tu....mmber aku ckp dia nak antar duit tu kat salah satu bahagian umno kat kelantan......nak bg kat ketua bahagian dia....untuk kegunaan bahagian tu nak buat mesyuarat agung pasal bahagian tu x ckup duit nak buat mesyuarat....maklum lah negeri diperintah oleh pembangkang mana ada peruntukan...

dlam ati aku ckp baik betul lah dato ali ni....bukan setakat jaga kebajikan umno kat melaka jer ni....smpai kelantan pun dia jaga....patutlah dia dpt ckup pencalonan nak bertanding timbalan presidan ni.....ramai org umno suka kat dia.....ikhlas dlam perjuangan......

jd apa yg terjadi pada datuk ali ni aku menentang sepenuhnya tindakan lembaga disiplin umno pada datuk ali ni.....knp org sebaik beliau dinafikan hak untuk dpat kan kerusi yg mmg sepatutnya dia layak.....

hidup tok ali....hidup umno....hidup melayu

(pejuang_melayu)
Anonymous said…
Salam..
Nama aku Hasan rahman.. org kampung aku panggil aku ni hasan bulau. sbb mata aku ni juling. sampai hati dia org panggil mcm tu. tp xper la.. walau mata aku juling tp aku adalah ADUN sungai rambai, melaka. Aku ni sekolah x tinggi. SRP dulu pun x lepas. tapi kerana aku ni banyak bergiat dalam belia dan pandai bodek ali ketam tu so skrg aku jadi YB. apa aku peduli klau org x suka aku. tp org kampung aku yg bodoh2 ni apa diaorg tau.. aku dijulang disanjung. termasuklah pak imam kampung aku. dia pun bodoh, so senanglah aku pergunakan dia.

Itu untuk pengenalan diri aku. aku nak komen sikit tentang artikan ko ni. Kenapa la ko kutuk2 KM aku tu. Dia tu dah la sama bodoh mcm aku. Belajar x tinggi. Korang pula ambil kesempatan utk memperbodohkan dia. x baik tau. Sekarang ni dia dalam penasaran. Aku ni terpaksa la buat2 mcm sokong dia. Sbb aku jadi YB pun dia yg naikkn. walau sebenarnya aku x suka kat dia pun. Yg tatatertib umno ni pun satu. klau nak jatuhkan ali ketam ni biar la sampai dia bungkus habis. klau dia bungkus aku pun nak pijakan dia jugak. ni bagi sikit2 jer plak. kasi TKO satu kali laa..korang igt aku x menyampah ker kat dia.. cuma aku ni sabo jer.. cuma tunggu masa jer. kalau dia jadi timbalan perdana menteri dibawah najib, akulah sebenarnya org yg telah disebut2 untuk mengantikannya utk menerajui melaka.. ni dia kena tindakan plak.. perghhh.. hangin aku laa.. terbantut rancangan aku. bodoh la umno ni.. aku baru rancang nak jual melaka ni kat org israel. xdpt la nampaknya mcm ni. ali ketam ni pun satu bodoh.. ko rasuah la sekali org yg nak kenakan ko tindakan tu. dah la bebal sama mcm aku jugak. pt tu pun xkan la aku nak ajar.

Ok la.. apa2 pun aku mintak maaf la ali. aku nak blah dulu. nak cari bohsia kejap. nak mcm dulu sama2 main bohsia dgn ko, ko tgh pening plak.. mesti konek pun x hidup. so aku main sorang jer la ali. ko kasi seatle hal ko dulu. semoga ko cepat mampos ali. bye..bye..

(hasan rahman ADUN sg.rambai)
Anonymous said…
tok ali the best....
tok ali is wright....
tok ali pejuang melayu tulen....
tok ali bapa pembangunan melaka....
tok ali pejuang islam.....
tok ali negarawan ulung....
kenapa kes tok ali ni lembaga disiplin amik tindakan....kenapa kes pengarah2 jabatan kerajaan rasuah lembaga disiplin umno buat x tau jer,
pendakwaan terpilih,
lem.disiplin umno pilih bulu,
tunggu lah pembalasan allah tengku rithaudin,menganiaya tok ali tu,aku doakan ko akan musnah

ikhlas dari UJANG JULING,KETUA PEMUDA UMNO CAWANGAN BKT. PEGOH/BKT. LARANG,TELOK MAS MELAKA.
Anonymous said…
Salam..

nak sambung sikit tadi.. tertinggal plak. lupa nak bagi no tel aku.. sape2 nak contact aku boleh la contact kat no ni.
0196265625
(Hasan Rahman ADUN juling sg.rambai,melaka)
Anonymous said…
salam,
aku cukup simpati lah dgn kenyataan yb. hassan rahman ngan ujang juling tu,mereka tu adalah bakal pemimpin ulung kita akan dtg,

walaupun mereka tu OKU (kerana mata juling) tp semangat perjuangan x mengambarkan seorang OKU,

yg benar,



(aku pun mata julling gak,sama spesis)
Anonymous said…
Apabila baruah pas Laknatullah merepek utk mencari lesen ke neraka.
Anonymous said…
alo,alo,alo

ni forum untuk org juling ker,

org juling bleh jadi pemimpin ker,

aku pun teringin jugak nak jd pemimpim,mcm mana eh,
ajau ler aku,x tau lah mcm mana nak sapu duit nnt kalau aku jd pemimpin,

untuk makluman nama aku shamsudin,ketua kompang kat kmpung aku,nama glamer aku DIN JULING
Anonymous said…
betullah hadi,
biarkan mereka merepek lagi,
nnt kita ada gak kengkawan kat neraka nnt,x lah kita sama kita jer umno kat dlam tu,nak gak tgk org pas pun msuk sekali.
Anonymous said…
woi hadi pokimak... blog ko x laku ker? yg ko nak hangin nape plak?
bak kata ali ketam pun ko ni kapir harbi laa... hadi kapir harbi..babi.. wakakakaka

(hasan rahman ADUN juling sg.rambai)
Anonymous said…
hadi laknat eh eh hadi laknat eh eh
hadi laknat eh eh,

hadi mmg laknat...laknat nyer hadi...eh ko ni mmg laknat lah....laknat ko ni....mcm laknat lah ko ni hadi.....oiii hadi laknat.....laknat lah ko ni hadi...palah punya laknat si hadi ni.........................
Anonymous said…
ni apa yg korang gaduh2kan ni. korang ramai2 bantai si hadi sorang tu mana aci. terjuntai la bibir dia. camni aku pun nak tumpang sekaki laa..

hadi bodoh.. berapa ali ketam bayo kat ko ni? bangsat.. ko dgn ali ketam tu sama jer bodoh. dah ler ali ketam tu x tau cakap omputih.. tp menyokong ppmsi plak.. bongok...!!!
Anonymous said…
hoiiii hadi,bapak ko tu dah ler kaki pelacur....mak ko lak pelacur...patut lah dulu diorg jmpa ko kat pagar umah ali ketam....pastu gundik ali ketam lak amik ko bela.....dah kena lah ko ni....dah lah anak haram....pastu kena bela lak ngan pelacur lg....bila lah ko ni nak buang suwey ko tu....ko ni dah taraf haramjadah ni......g lah jilat bontot ali ketam tu smpai licin......
Anonymous said…
wakakakkakakakkakakakakkakakakkakakakakakkakakakakakkakakkakakakakakkakakakaka...klakau aku tgk penjilat2 jubor ali ketam komen ramai2 gune name anon...wakakakkakakakka....penjilat2 jubor2 beliau ni pun muke x tau malu kn kn kn kn......dh terbukti ali ketam ni salah korang dgn muke tebal mcm kulit babi pun loghat nau nk defend ali ketam ni......byknye kebaikan2 ali ketam ni ek tapi ciiaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn die buat baik pun disabitkn salah jgk sebab rasuah.....jgn lupe ek pas ni kalau ali ketam berak korang tlglah jilat ek penyokong2 yg gune name anon ni...wakakakakakakkakakakakakakkaka...ptuiiiii rr!!
Anonymous said…
MashaAllah komen hangpa ni..penuh bahasa 'ibunda' Melaka la.Harap ditapis la sikit.Biaq org UMNO je yg memaki hamun..

(Saadon Besaron Rasuahon)
assalamualaikum wahai saudara, di kala seorang insan bernama manusia berbicara hendaklah ia menjaga dua perkara, yang pertama adalah budinya dan kedua akhlaknya, baginda rasul muhamad SAW menjaga kedua-dua perkara ini bagi menjadi contoh kepada pengikutnya yang digelar orang islam,sebagai seorang islam saya menasihati kepada saudara PAS yang banyak memberikan fitnah dan tidak mengadakan usl-periksa dalam mengatakan sesuatu, bagaimanakah HUDUd hendak dilaksanakan jika segala tomahan dan hukuman dibuat dengan dorongan hawa nafsu gelora marah yang banyak dipengrauhi dengan godaan syaitan, sesunggunya dosa menfitnah adalah lebih besar daripada membunuh...saudara PAS sekalian, budi dan aklhak adalah dua perkara contoh yang banyak membolehkan baginda rasul diterima dan islam juga disebarkan dengan mudah hasil dari kemualiaan muhamad rasul membawa kedua-dua sifat ini , maka saya menasihatikan kepada semua warga PAs agar menjaga budi dan akhlak ...saudara sofi juga ketua penerangan pas bukit katil merupakan seorang manusia, islam tidak boleh dinilai dari luar dengan sekadar memakai ketayap mahupun jubah semat-mata...iman tidak boleh dinilai secara luaran,siapakah kita menilai dosa dan pahala serta sifat seseorang manusia itu, hanya YA RAb sahaja yang mampu menilai kesemuanya itu, tiap-tiap berlakunya sesuatu perkara pasti ada sebab dan musabab yang dikirimkan tuhna kepada manusia agar dijadikan pedoman serta pengajaran mahupun peringatan dan bukanya ditamnbahkan menjadi semakin buruk oleh manusia...saya menasihatkan kepada saudara sofi dan warga PAS yang lain, tuhan belum mengizinkan PAs memerintah Melaka, berubahlah kepada cara islam yang sebenar yang dibawa nabi muhamad SAW, tiap-tiap perbuatan manusia akan dinilai di padang masyar kelak, beringatlah kepada budi dan aklhak dalam hidup sebagai manusia...YB Hasan Rahman,ADUN Sungai Rambai,Melaka