ZAMBRY MESTI BERHENTI ~ Ref Malaysiakini

Menteri Besar Kerajaan HARAM Perak, Zambri Abdul Kader mesti berhenti dari menjadi MB HARAM kerana kes mengenai status jawatan MB masih belum jelas dan biar mahkamah menentukannya. Begitu juga dengan semua Exco Kerajaan HARAM Perak mesti mengikut jejak langkah Zambry kerana kerajaan BN itu sendiri adalah kerajaan HARAM.
Jadi dalam keadaan sekarang Zambry mesti berhenti dan jawatan MB mesti dipegang oleh Ir Nizar sehinggalah mahkamah membuat keputusannya nanti.
Jumaat lalu Nizar memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mencabar kesahihan perlantikan Zambry yang mengangkat sumpah awal bulan ini.

Sebagai seorang yang bermaruah dan berpendidikan tinggi Zambry seharusnya menghormati proses mahkamah dan mesti mengambil keputusan secara gentlemen iaitu berhenti dari jawatan MB tersebut.

Comments

yeop said…
Jangan la berharap sangat pada mahkamah, dulu kita berharap pada Istana Perak, hasilnya berita kecewa jua yang diterima. Wahai saudara seperjuangan terus lah berjuang. Jangan la nak harap pada semua agensi di bawah BN.
malayamuda said…
Institusi Raja Melayu jugak sudah di UMNO kan...........siapakah akan membela nasib rakyat kalau tidak rakyat sendiri
Anonymous said…
Bukan Zambry yang mesti letak jawatan tapi Nizar. Terimalah hakikat yang BN telah direstui oleh istana dan undang2 majoritinya. Sportinglah sikit Nizar jangan lah buat muka tebal, memang dah tak ada rezeki untuk PR memerintah. PR boleh merancang tapi Allah s.w.t. yang menentukannya.
Anonymous said…
nor_ira

Pak anony kat sini upernya sama mcm munawif dkt trangukite...entah2 org yg sama....bikin malu anak melayu...masih x sedar2 diri lagi...bertaubat ler weii dah 51thn rakyat tetipu dgn no2umno...bole bungkus buat msk kuburrr...