RTM JADI HARTA PUSAKA MEREKA SENDIRI ~ Ref Malaysiakini

Saya mendapat maklumat bahawa RTM diarahkan supaya tidak menyiarkan ucapan Wakil Rakyat PR walaupun satu minit. Arahan ini benar-benar merupakan tindakan yang tidak bertamadun yang diberikan oleh seorang tidak bertamadun yang menganggotai kerajaan yang tidak bertamadun.
Golongan yang tidak bertamadun ini merasakan RTM ini menjadi harta pusaka mereka sehingga menafikan hak rakyat Malaysia yang membayar cukai untuk turut sama mendapat manfaat dari RTM.
Memang selama inipun RTM telah menyimpang dari fungsi asalnya untuk menjadi wadah perjuangan orang Melayu. Kini RTM bukan lagi milik rakyat tetapi ianya telah dirompak oleh Umno/BN sehingga semua beritanya tidak kerja lain selain mencaci dan mencerca PR.
Harapan kita untuk melihat perubahan di dalam RTM di bawah pimpinan Shabery Cheek akhirnya menjadi kenangan dan angan-angan Mat Jenin. Malah ada pihak yang menjangkakan Shabery akan lebih teruk dari Zainuddin Maidin dalam hal menguruskan RTM dan kementerian penerangan.
Oleh kerana itulah kita tidak hairan jika RTM mengharamkan ucapan, ceramah, forum dan diskusi wakil-wakil serta pimpinan PR dari disiarkan di dalam media arus perdana.
BN takut kepada bayang-bayang sendiri.

Comments