RAYUAN KEPADA RAKYAT PERAK ~ Ref Malaysiakini

Wahai sekelian rakyat Perak, kamu telah dizalimi. Kumpulan zalim dan jahat telah dipilih untuk memimpin kamu sedangkan kamu sudah menolak mereka pada PRU ke 12 dahulu.

Walaupun kamu dizalimi oleh manusia tetapi kamu ada Allah S.W.T yang sentiasa memakbulkan doa hambanya yang kena zalim.
Minta dan berdoalah kepadaNya kerana pintu-pintu langit sedang terbuka untuk menerima doa-doa kamu.

Comments

Anak Perelih said…
UMNO mahukan darurat... itu yg dilihat dari cara mereka... seperti yang tersiar didalam newsflash hari ini... mereka mahukan haru hara berlaku, sebab itu mereka tidak mahu diadakan pilihanraya DUN Perak.... Apabila haru hara berlaku, PR akan disalahkan terutamanya dengan adanya media arus perdana yang dimiliki UMNO... Imej PR akan menjadi buruk... terutama untuk PRU13 nanti

Cadangan saya.. ikut saja arahan sultan.. Adakan solat hajat dan Munajat kepada Allah... minta pertolongan Allah... Selepas ini, kacau pentadbiran mereka seperti mana mereka kacau pentadbiran PR... kerana mereka ada kerusi sama banyak dengan PR.. kacau bebas 3 ekor tu.... supaya tidak senang duduk dalam DUN... Ingat mereka ada kes rasuah untuk dibicarakan lepas ini... Jika didapati tidak bersalah... itu menunjukkan mereka telah menerima habuan mereka... biar 6 bulan lagi ada tukar kerajaan lak....... biar Sultan berfikir untuk bubar DUN... Kes 3 ekor tu bawa ke mahkamah... jika berpihak kepada PR.. ada pilihanraya kecil dan PR akan menang dan kembali berkuasa di Perak... Ini saja cara untuk tunjukkan kepada Suktan bahawa keputusan baginda adalah salah....

Selain dari itu, ini juga membuka peluang untuk PR merampas MAlaysia melalui lompat parti kerana sudah terbukti ianya adalah sah seperti ditunjukkan UMNO.... UMNO tidak boleh komplen kerana mereka telah mulakan di Perak dahulu.... Dahulu Anwar cuma cakap sahaja tentang lompat parti sebagai defensive strategy dengan menyerang kubu BN supaya BN sibok dan tidak menggangu PR di Perak... Masa masih panjang.... PR masih ada 28 kerusi lagi yang bila bila boleh menggugat BN Perak....


BTW... mari kita nyanyikan lagu....
"UMNO terus celaka... tipu rakyat malaysia" (nyanyikan macam irama lagu UMNO tu)
Anonymous said…
aku setuju coretan dr anak perelih.ikut je,teruskan usaha dan baiki kesilapan.itu 3 org masih goyang lg.2 ada kes rasuah.kita tunggu je la apa akan jadi.kau org dlm pakatan kena sepakat.Rata-rata org x puas ati dgn DAP.Bersepakat dlm apa jua keputusan.Pentingkan rakyat usa sibuk psl kau org punya keta.Apa pun trskan usaha baiki kesilapan.
Anonymous said…
Keprecayaan aku terhakis. Rupa2nya mereka adalah golongan retorik.

Hendaklah kita bergantung harap pada Allah semata2. Kerana sultan pun manusia juga.
Anonymous said…
kalau lah perkara yang berlaku di perak dihalalkan maka ini amat berbahaya kepada negara. Rakyat akan tidak menghormati orang2 besar lagi. Dan hal ini ia boleh melahirkan ramai hang jebat. Oleh itu semua pihak perlu menghormat keputusan adil yang dikehendaki rakyat. Berdoalah. Tuhan ada segala-galanya.
Yeah right.. the master -- ancient evil -- telling all the devils it is okay to do harm to others but not when the victims are us..

What goes around comes around brader anwar

Happy dreaming and dream on forever happily ever after

16SEPTEMBER!
kekwa66 said…
Selama ini Sultan Perak dan putera baginda amatku hormati dan sanjungi, tetapi kini....sedih, kecewa, geram, pilu......kenapa macam tu jadinya??...kenapa??
http://pkrpasdap.blogspot.com

ramai orang tak cerdik dan buta...siapa mulakan lompat parti dan tergila-gila mahukan kerajaan lompat?

bila jadi kat Pakatan, kenapa tak dikatakan adil????

Nik Aziz pun mengharamkan lompat parti sedangkan 3 bulan lepas dia sokong dan halal pasal lompat parti.

sembahyang hajat untuk memperbodohkan Allah????
suruh anwar sumpah...lepas solat hajat...
Anonymous said…
Bila org jahil nak memerintah, mcm ni la jadinya. MB dulu jadi patung kpd orang cina. Kusangkakan ada title `I.R' kat pangkal nama tu pandai, rupanya bahlol. lebih bahlul drp abdul wahab, dan lebih bahlul drp abdul wahib. Jadi hamba cina. skang, Allah dah tunjukkan yang mana benar, yang mana salah.
Terus kan usaha untuk rayu kepada sultan untuk bubar Dewan.
Jika gagal , kita lepas kan Perak.
Ini menunjukan PR tidak mahu kekasaran.
Umno hendak cabar rakyat dengan huru hara.Dan polis sudah tunjuk bulu dan belang sekali lagi dengan tindakan kepong bangunan kerajaan di Perak.
Dulu lepas PR perak menang pilihan raya pihak polis tak bantu untuk kepong dan halau umno keluar dari bangunan kerajaan pun.
Rakyat tahu dengan jelas bahawa siapa ialah Zionist dan siapa ialah manusia.

Lepas kan Perak , kita tak rugi.
Jangan jual maruah kita.
Anonymous said…
Salam sahabat, kepada anon 2:35. Saya ingin bertanya, itu pun kalau anda ni bijak, Patrik Lim tu orang melayu ke? Jgn jadi bodoh dan bingai. Siapa pula yg merosakan bangsa melayu kita? Macam bijak tapi bingai. Lagi satu nak tanya, masa Khir Toyol jd MB Selangor siapa yg dapat banyak projek? Kat Trggnu sape yg dpt byk projek. Kalau ko tak jwb maknanya memang ko ni bingai tahap gaban.