RAKYAT MAHU BUBAR DUN, BN CURI IKUT MINTA BELAKANG ~ Ref Malaysiakini


Terbukti rakyat Perak tidak dapat menerima realiti BN merompak kerajaan negeri ikut pintu belakang. Dengan kata lain rakyat Perak mahukan kerajaan negeri dipilih oleh rakyat sendiri bukannya dirompak oleh BN seperti yang berlaku minggu lepas.
Saya yakin oleh kerana BN mengetahui akan kecenderungan dan kehendak rakyat inilah menyebabkan mereka takut untuk berhadapan dengan PR pada mana-mana pilihanraya.
BN cuba sedaya upaya untuk mengelakkan Pilihanraya kecil berlaku.
Namun mereka merancang, Allah juga merancang, sesungguhnya perancangan Allah adalah yang terbaik. Walaupun Menteri Besar kerajaan HARAM Perak membaca ayat ini tetapi saya yakin beliau sebenarnya sedang gundah gulana untuk menghadapai PRK di Bukit Gantang. Kebimbangan beliau ini disebabkan kerana jika BN kalah maka itu membuktikan bahawa rakyat menolak kerajaan HARAM BN di Perak.
Dari survey terbukti 76 % mahukan rakyat diberikan kuasa untuk memilih kerajaan baru melalui pilihanraya setelah DUN dibubarkan. Hanya 21 % yang bersetuju dengan keputusan melantik Menteri Besar dan kerajaan BN yang baru.
Keputusan Survey menunjukkan rakyat bukan Melayu secara majoritinya menolak pembentukan kerajaan HARAM BN.
Manakala di kalangan rakyat berketurunan Melayu mereka terpecah dua di mana 46 % berpendapat PR akan kehilangan sokongan rakyat dan 48 % menyatakan bahawa BN akan mendapat tambahan sokongan dari rakyat.
Untuk mendapatkan data dan fakta sepenuhnya anda boleh melayari Malaysiakini.

Comments