PRK KEDUA-DUA BUKIT AKAN DIADAKAN PADA 7 APRIL, PENAMAAN PADA 29 MAC ~ Ref Malaysiakini

SPR mengumumkan bahawa PRK untuk kedua-dua kerusi Bukit Gantang dan Bukit Selambau akan diadakan pada 7 April dan jika ada pertandingan pengundian akan diadakan pada 29 Mac.
Ramalan saya bahawa PRK ini akan diadakan sebelum atau selepas perhimpunan Agung Umno menjadi kenyataan.
Ini bermakna PRK ini menjadi ujian seterusnya kepada Najib. Malah kali ini ujiannya lebih hebat kerana pada tarikh tersebut Najib sudah menjadi Perdana Menteri dan kemungkinan besar Timbalan Perdana Menteri baru juga telah dilantik.
Insya Allah rakyat akan mengajar Najib atau lebih dikenali sebagai Najis pada kedua-dua PRK ini. Ramai pemerhari melihat SPR sengaja melewat-lewatkan tarikh PRK ini bagi memberi peluang kepada BN untuk memperkemaskan jenteranya serta memberi mereka peluang menjawab semua isu yang berlaku sekarang.
Selain itu PRK yang lewat ini juga mungkin akan menyebabkan kemarahan rakyat kepada BN semakin kendur kerana isu yang berlaku hari ini sudah sejuk.
Maka PR mempunyai tanggungjawab untuk meng'evergreen'kan isu ini supaya ianya terus menjadi duri dalam daging kepada Umno/BN. Kita juga mengharapkan rakyat supaya tidak mudah lupa dengan kejahatan dan kezaliman BN yang tidak berkesudahan ini.
Pengerusi SPR, Aziz Yusof mengumumkan tarikh tersebut di Pejabat SPR di Putra Jaya pagi ini.

Comments