PRK BUKIT GANTANG JUGA TIDAK PERLU DIADAKAN? ~ Ref Malaysiakini

Kalau boleh SPR juga tidak mahu PRK Bukit Gantang diadakan. Mungkin SPR mahu mendengar sendiri dari keluarga terdekat Allahyarham Roslan Shaharum bahawa YB tersebut sudah meninggal dunia. Ini kerana sejak akhir-akhir ini SPR sudah menjadi sebuah badan yang menentukan kesahihan sesuatu dokumen bukannya sebuah badan yang bertanggungjawab mengadakan Pilihanraya.
Tidak hairan kalau SPR juga akan mengkaji samada sijil kematian dan surat kebenaran pengkebumian Allahyarham Roslan Shaharum juga akan dikaji oleh SPR samada ianya sahih atau palsu. Kalau SPR mendapati ada keraguan kepada kedua-dua sijil tersebut maka kemungkinan PRK Bukit Gantang tidak perlu diadakan. Bukankah itu matlamat SPR.
SPR bukan lagi Suruhanjaya Pilihanraya tetapi sudah bertukat menjadi Suruhanjaya Tak Mahu Pilihanraya atau STMPR.

Maka bolehlah nanti BN mencari jalan bagaimana cara untuk memastikan sijil kematian dan sijil pengebumian dilihat tidak tulen dan tidak asli. Bukahkah BN boleh membuat apa sahaja kerana BN ada segala-galanya. Semuanya boleh dibeli dan disuap.

Jadi selepas ini pilihanraya tidak perlu diadakan lagi. Biar BN menentukan segala-galanya. Sebab kalau adakan Pilihanraya sekalipun selepas pilihanraya BN boleh berkuasa semula dengan segala satu macam cara dan kaedah untuk merampas kerajaan dari tangan orang lain.

Samada dengan cara HARAM atau GANGSTER semuanya boleh BN lakukan.

Comments