PERAK : NIZAR MENGADAP SULTAN PERAK 4 PETANG, ~ Ref Malaysiakini

Politik Perak terus diselubungi ketidaktentuan apabila Nizar yang berusaha untuk mengadap Sultan hanya dibenarkan berbuat demikian pada jam 5 petang. Sedangkan Najib akan membuat pengumuman penting pada jam 4 petang ini di Putra Jaya.
Persoalannya kini, BN sudah mendakwa bahawa mereka memperolehi 'simple majoriti' dengan sokongan 2 ADUN PKR dan seorang ADUN DAP yang mengisytiharkan diri menjadi ADUN bebas. Jadi mungkinkah calon Menteri Besar dari BN akan mengangkat sumpah sebelum sempat Nizar mendapat perkenan Sultan untuk membubarkan DUN Perak.
Kita mengharapkan Sultan Perak akan bertindak dengan bijaksana berlandaskan undang-undang dan perlembagaan negara kerana Baginda sendiri adalah seorang yang amat arif tentang undang-undang.
Apa yang pasti kemelut ini merupakan satu lagi bukti yang BN/Umno adalah sebuah parti yang paling kotor dan tidak bermaruah sehingga sanggup mengganggu gugat kerajaan PR yang dipilih oleh rakyat dan dinaungi oleh Sultan. BN/Umno langsung tidak menghormati Baginda Sultan dan rakyat negeri Perak.

Comments

my bawean said…
KALAU BENAR TERJADI..APA KATA KITA DEMO ALA TAILAND DALAM HALNI