OSMAN JAILU DAN JAMALUDIN TERKENA PENYAKIT MENTAL? ~ Ref Malaysiakini

Semalam kedua-dua ADUN PKR yang keluar parti dan menyokong BN gagal untuk hadir pada perbicaraan kes rasuah melibat mereka berdua dan bekas ADUN Bota Usaili Ilias. Jamaluddin mengemukakan sijil sakit manakala Osman tidak berbuat demikian. Namun suadara Osman memberitahu beliau juga sakit. Apa sakitnya tidak pula dimaklumkan.

Kedua-dua mereka ini begitu akrab bagaikan pasangan kembar. Hilang bersama dan sakitpun bersama. Memang sehati sejiwa.

Semasa mereka hilang beberapa hari dulupun mereka juga mengaku sakit. Mereka juga tidak menyatakan apa sakit mereka. Tenat ke, teruk ke kita pun tidak tahu. Bila mereka muncul semasa sidang akhbar Najib mereka kelihatan begitu ceria dan sihat walafiat.

Kita mahu mempersoalkan samada mereka berdua benar-benar sakit atau sakit yang dibuat-buat. Namun dalam masalah sakit saya harap mereka tidak menipu kerana kita takut sekarang ini buat-buat sakit nanti Allah akan turunkan bala kurniakan sakit yang sebenar.

Tetapi saya yakin kalau kedua-duanya tidak sakit fizikal, mereka sekarang ini sebenarnya sakit MENTAL. Ini kerana sudah pasti rakan taulan, pengundi-pengundi mereka sudah tentu membenci dan tidak mahu berkawan dengan mereka. Malah kemungkinan juga saudara-saudara mereka juga mencemuh dan menghina serta menista mereka lantaran perbuatan mereka yang cukup tidak bermaruah dan menjual diri sendiri. Sakit MENTAL lebih susah untuk diubati.

Saya juga yakin mereka berdua malu untuk pulang ke rumah masing-masing sebagaimana seorang lagi ADUN lompat Hee Yit Foong yang dilaporkan tidak pulang ke rumahnya sehingga hari ini kerana takut untuk berhadapan dengan rakyat dan pengundinya.

Comments

Anonymous said…
wow!!!!! sakit bersama... hilang bersama....!!!!! mandi junub????
Anonymous said…
Jangan2 MATIII.... pun bersama takut2 tak sempat taubat.