NIZAR TIADA PILIHAN, TERPAKSA BUBAR DEWAN? ~ Ref Malaysiakini

Seluruh ahli PAS di minta bersedia bila-bila masa untuk menghadapi sebarang kemungkinan pilihanraya mengejut di Perak. Ini kerana jika benar 3 orang ADUN PR iaitu Jamaludin Md Radzi, Osman Mohd Jailu dan Hee Yit Foong keluar dari PR dan menyertai BN maka PR tidak ada jalan lain melainkan membubarkan Dewan Undangan Negeri untuk memberi laluan kepada pilihanraya negeri Perak.

Hanya ini sahaja jalan untuk tidak memberikan laluan percuma kepada BN merampas negeri Perak. Maka rakyat diberikan kuasa untuk memilih kerajaan baru yang lebih kuat.

Jika ini berlaku maka kerajaan negeri yang dipimpin Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin adalah antara kerajaan negeri paling pendek tempoh pemerintahannya iaitu tidak sampai setahun.

Saya yakin pimpinan PR akan memikirkan semasak-masaknya tindakan yang perlu diambil bagi menghadapi situasi tegang ini. Pembubaran DUN merupakan pilihan terakhir kerana peluang untuk menang adalah 50-50. Namun begitu kita yakin rakyat akan tetap bersama PR kerana mereka tahun semua ini adalah akibat dari permainan politik kotor BN.

Comments

Ada kebaikan jika dibubar dan buat pilihan raya baru.
Bukan sahaja di Perak, malah seluroh negara.
Kian hari makin kencang rakyat tolak najis dan tahi dari umno.
Rakyat Malaysia tak boleh berharap dengan umno untuk takbir negara dengan cara baik . Sebalik nya umno cuma mahu porak peranda dan main kacau di negeri-negeri Pakatan.

Jesteru, bukan MB Nizar yang tiada pilihan , tetapi Rakyat yang muak dengan umno pun mahu pilihan baru untuk seluruh negara .
Rakyat pun muak dengan parti kucing kurap mic , ppp ,gerakan dan mca yang tingal setengah nyawa yang hanya mahu makan harta negara.
Kali ini ialah Rakyat vs. Perasuah.
Lanyak habis-habis dan humban umno masuk jamban.
Anonymous said…
Aku percaya bagaimana pun UMNO tidak akan bangkit di Perak semula.. kerana Perak bukan UMNO punya.. Perak, Rakyat punya.. Bangun rakyat Perak pilih parti yang benar mendokong kamu.. bukan mendokong mereka yang mementingkan diri sendiri.. TAHNIAH ke atas EXCO yang letak jawatan tersebut.. selepas ini mungkin tidur anda pasti LENA.. (yer ker...?).. Pikirlah mana ada pemimpin parti yang membalas dendam atas kekalahan mereka dengan menjadikan orang melayu berpecah belah seperti UMNO.. contohnya sudah ada JKKK ada pula JKKP.. agensi kerajaan pusat tidak boleh bekerjasama dengan agensi kerajaan negeri.. UMNO lah PARTI yang menjahanamkan MELAYU.. Sombong dan ego.. bantahan PPSMI pun tak nak dengar.. rosak bahasa melayu.. UMNO lah yang telah membunuh banyak parti melayu yang lain sebelum merdeka.. putar belitkan sejarah perjuangan melayu.. Rakyat Perak.. ingat IBRAHIM YAAKOB orang yang mula-mula memperjuangakan kemerdekaan pada 1938 dengan Kesatuan Melayu Muda bertitik asas di Maktab Perguruan Sultan Idris, Kuala Kangsar dan ditubuhkan di KL.. KMM diburukan oleh UMNO.. Ibrahim Yaakob dihina begitu sahaja.. mendakwa tali barut jepun.. UMNO juga lah parti yang banyak merampas tanah orang melayu.. UMNO lah cakap tak serupa bikin pasal ISLAM (isteri pemimpin sendiri pun tidak menutup aurat..) Ingat Rakyat Perak.. Pilihlah mereka yang benar-benar mendokong kamu dan keluarga kamu.. Bila berkata pasal pembangunan.. negara komunis seperti RUSIA, CHINA, PERU pun ada Pembangunan juga.. malah lebih baik dari pembangunan di Malaysia.. aku bukan penyokong komunis tetapi pemimpin bangga dengan pembangunan yang mereka lakukan.. sedangkan itu tanggungjawab mereka.. tetapi mereka lupa mengenai tanggungjawab sosial.. menjadikan Rakyat Malaysia dihormati dan saling bekerjasama serta memiliki akhlak yang mulia.. ALLAHHUAKBAR..