MAHATHIR KHALID MENTERI BESAR KEDAH YANG BARU? ~Ref Malaysiakini

Walaupun pimpinan PR yakin tiada ADUN Kedah yang angkat melompat parti, saya mempunyai pendapat yang berbeza. Kita mesti sentiasa berhati-hati dengan BN yang jahat dan biadap. Mereka sebenarnya bekerja siang malam untuk menghancurkan kita. BN sudah pasti mempunyai seribu satu cara dan kaedah untuk mencapai matlamat mereka. Bagi apa cara sekalipun tidak menjadi masalah. MATLAMAT MENGHALALKAN CARA.
Sebab itu jika dengan cara merasuah mereka tidak berjaya mungkin dengan ugutan, ancaman dan perangkap mereka boleh berjaya. Maka PR mesti sentiasa berhati-hati dan memantau semua gerak-geri musuh dan ADUN-ADUN kita. Jangan nanti kita bercakap yakin tiada yang masuk perangkap tetapi tiba-tiba lain pula jadinya.
Dengar khabar Mahadzir Khalid sudah mula memasang angan-angan untuk kembali ke Seri Mentaloon, kediaman rasmi Menteri Besar andaikata perancangan pihak tertentu berjaya.
Mereka bekerja setiap saat untuk meruntuhkan Islam dan kita mesti bekerja sepanjang masa tanpa lalai untuk mempertahankannya.
Untuk merampas Kedah tidaklah susah bagi BN. Ini kerana BN hanya memerlukan 5 kerusi lagi untuk kembali bertakhta di sana. Komposisi kerusi di Kedah adalah 16 PAS, 4 PKR, 1 DAP bagi PR. BN pula mempunyai 14 kerusi. 1 kerusi lagi kosong selepas ADUN Bukit Selambau V Arumugam meletak jawatan.
Andaikata BN berjaya merompak 5 kerusi lagi bagi mereka akan berkuasa semula. 5 kerusi tidaklah banyak. Mungkin mereka belanja sekitar RM250 juta untuk mendapatkannya. RM250 juta bagi mereka samalah dengan RM250 bagi kita.
Awas sahabat-sahabat di Kedah.

Comments

Anonymous said…
jangan buat dosa kerin. buruk sangka tu tak baik. Berbaik sangkalah. tuhan bukan kejam beno dengan kome. klu betul caranya, dah lama pas pegang Melaka. setakat sembang nak bikin kecoh negeri lain bleh blah. Itulah persepsi. sebab persepsi le kerajaan PR sampai sekarang tak buat ape2 dinegeri2 yang korang kuasai. cube buat keje. Jangan asyik nak perlekeh orang. Klu ko bagus nape ko sindri tak bertanding bukit selambau ke, bukit gantang ke. udah rentikanle yob!!