KERAJAAN PEROMPAK DAN KATAK ~ Ref Malaysiakini

Kerajaan BN yang baru ditubuhkan sebentar tadi adalah kerajaan haram yang dianggotai oleh 'perompak' dan 'katak'.
Mengapa saya berkata demikian? Ini kerana pimpinan kerajaan tersebut adalah perompak yang menyamun kuasa dari kerajaan PR yang dipilih oleh kerajaan. Perompak yang sememangnya ganas menculik ADUN-ADUN katak memaksa, mengugut dan menawarkan habuan dunia yang banyak untuk memastikan kerajaan haram ini ditubuhkan.
'Katak-katak' yang melompat dari PR menyertai BN merupakan katak yang tidak bermaruah, tiada otak dan memang hina. Katak-katak ini lupa bahawa mereka naik menjadi wakil rakyat adalah kerana dipilih oleh rakyat.
Kita tidak pelik dan hairan kalau mereka melompat dari parti rasuah, jahat dan zalim dan menyertai PR. Namun yang kita sedih mereka melompat dari parti yang baik, telus dan menganjurkan kebajikan dengan menyertai parti BN yang jijik lagi menjijikkan.

Saya yakin Allah akan memberikan pembalasan setimpal di atas kejahatan perompak dan katak-katak ini. Jika didunia mereka bergembira dan riang ria Insya Allah balasan yang lain menanti mereka pada Yaumil Mahsyar dan alam barzah.

Comments

bungaraya said…
Puih!!!
Kalau Anwar berjaya dengan program 916 apa u nak kata?
Asalamualaikum,

Rakyat Perak dan seluruh Malaysia marilah berkabung atas kematian demokrasi
dan berdoalah kuasa kepada rakyat untuk memilih di kembalikan serta merta.

InsyaAllah MB Nizar akan kembali berkuasa.

Ameen.
Anonymous said…
dari kotadamnasara....
tuan bungaraya...
itu sebab ALLAH tak benarkan ("program" anwar 916) nak tengok siapa yang langgar etika yang disebut oleh BN dan jangan ludah sembarangan pengotor itu bukan kerja orang yang baik-baik
Anonymous said…
bungaraya
sekarang open game, kata peminat bola. bn sudah mula so bang nuar teruskan usaha utk dptkan malaysia. takyah tunggu sidang parlimen, buat je cam perak. dah dapat mejoriti, umum menang cam najib, esoknye jumpa agong suruh paklah letak jawatan betultak bungaraya. anda mau cam tu. nasib bak allah tak iazinkan 916 jadi, kalu tak ramai yang marah dan kata tidak mengikut perlembagaan. la ni sesiapa je boleh jadi mb tak yah ada undi tak percaya kat dewan dun. dewan dun dan negara kini bebas darpada perlembagaan.... merdeka......
pengajaran berguna buat Anwar Ibrahim. Anda sepatutnya mengambil tanggungjawab penuh dgn kejatuhan ini. Semua idea tubuhkan kerajaan melalui lompat parti datang dari anda.

apapun, selepas ini PKR dan DAP perlu lebih hati-hati dalam memilih calon. belajarlah hormati mandat rakyat yang memilih anda.
Anonymous said…
bungaraya, hang memang bengap sungguh la kalau ko berhijrah dari jahan ke baik salah ke? tapi kalau baik ke jahat itu org yang sekeji manusia bengap sungguh bungaraya ni....pekara mudah pun tak boleh nak pikir
The normal role of a monarch is to step in to diffuse a crisis and be a moderator for any parties.Rulers are suppose to be the referee and to install peace as well as giving impartial advise.

But what we sees today is a monarch who created a pool of crisis , confusing the rakyat and refuses to hear out whats the rakyat's opinion.
Whats happening in Perak is a state of political war between bn and PR.
It is intended to be a political circus.
Election is the way for the both bn and PR to trash it out.
But when the sultan steps in and have his own way it is now a political zoo.

And the rakyat request another round of election to settle the score and gets on with life and business is a very fair demand.
As we have an economic crisis to deal with.

By whats happening in Perak now , i believes more and more Malaysians are beginning to shun the royals.
Maybe Raja Nazrin is about right when he said that they the royals might ends up as museum artifacts.Thats a very honest opinion coming from him.
It is just a matter of time for them the royals to be in a museum.

This is not about Anwar anymore as Anwar did the threats but nothing materialised. This time is all about corruptions and the heavy way the sultan barges in.
Anonymous said…
PAS banyak di perkudakan oleh DAP dan keling Hindraf PKR. Semua yang berpihak kepada Anuar cerdik belaka. Nizar di gula-gulakan oleh DAP untuk jawatan MB, tetapi yang berkuasa Dap dan Hindraf. Orang Islam dapat gula-gula. Nak laung azan di Selangor di suruh pelahankan. Sekarang nak guna nama Allah pada tuhan mereka, orang PAS kata kesamarataan Agama,hancur Islam di buatnya. Orang meliwat di angkat menjadi pemimpin tunggulah balasan Tuhan.Orang DAP tersenyum Nizar berjuang untuk mereka. Sembayang hajat lagi untuk DAP.
Anonymous said…
PAS dan KEADILAN lebih BABI dari DAP.
Kalau tak faham APA ITU DEMOKRASI jangan berpolitik, buat malu orang Melayu aje...Hoi PAS dan KEADILAN lupa ke.. TUHAN MASIH ADA.
orang ulu said…
Punca semua ini ialah dengan adanya ADUN Katak's dalam PR. Jadi kesilapan besar ialah pemimpin parti PR yang gagal meng"edit" calon2 yang sememangnya ada darah amfibia. Jelas PR keliru. Bagaimanapun PR tetap kena teruskan perjuangan. Cadangan DSAI pada 16/9 menjadi turning date kepada katak's untuk menghalalkan kekatakan mereka.
http://pkrpasdap.blogspot.com

Kenapa Melayu dilahirkan sebagai bangsa penakut?
Anonymous said…
woi sofi ....lu ni bodoh ke apa ...apa bukti ko kata BN ni Perompak yang sememangnya ganas menculik ADUN-ADUN katak memaksa, mengugut dan menawarkan habuan dunia yang banyak untuk memastikan kerajaan haram ini ditubuhkan.

aku cabar ko buktikan kata-kata ko tu...jgn main tuduh jer...buktikan kalau ko orang islam yang meperjuangkan keadilan....

jawab soalan aku nie....
Anonymous said…
nak tanya sapa yg perasan,berita semalam, yg menyatakan adun bota kena culik mlm tu kat blog mana ye.
Anonymous said…
melayu tanpa islam? atau melayu tanpa pas? adakah perlu menjadi ahli pas baru menjadi Islam? dan atas sb tk memihak kpd pas, lalu sultan pun dianggap musuh? kenapa tidak memusuhi Allah saja sb tidak memenangkan pas yg dpt 6 kerusi? apa matlamat perjuangan pas? nk perjuangkan agama ke? masjid pun tk pergi.. duk fitnah, ngumpat. hati busuk sesama Islam.. korg tkn faham kalu aku cite apa itu Islam sb korg ingt Pas tu Islam n Islam itu adalah Pas. aku tau susah nk buka pemikiran org taksub. kenapa kerajaan kedah didokong pas tk haramkan arak, judi, pusat hiburan? sb benda tu mmg dh diharamkan dlm Islam, org kafir, munafik n org nk dosa g la tempat camtu.. dh tau haram kenapa buat? sb diri sendiri, takleh salahkan org.. sb tkleh kawal nafsu serakah.. sb pemikiran terlalu sempit.. hendak jd islam perlu berserban, perlu berjubah berpurdah. maka org lain tidak islam spt kamu? anda faham rukun iman n rukun islam tak? ada tk sebut pasal purdah? serban? jgnla jd org berakal pendek.. sb golongan mcm koranglah, org islam dianggap pengganas. korang dibodohkan dgn dakyah bahawa UMNO itu zionis padahal korang n dap n pkr sendirilah mcm zionis. korg memusuhi org seagama yg tk sependapat dgn kamu. kamu ingt kamu kuat sb kamu berjihad? jihad utk agama atau utk parti? UMNO mmg tk bagus tp tk seteruk kamu. masjid byk tp tk penuh gak ngn golongan islam pas, nk solat kt padang gak sb nk menunjuk. bk bersosial. bila buat masjid salah, tk buat salah, tkde apa pun yg baik apabila ia diberikan oleh org lain, sb mrk tidak dianggap saudara kamu tp dianggap musuh. kamu yakin sokong pas masuk syurga? yakin akan ditanya apa parti kamu di alam barzakh? yakin ke tok guru kamu akan masuk syurga n diredhai Allah? kamu cuma memecahkan umat Islam sb km cakap kami bkn melayu, kami org Islam.. sb km org Pas, nabi muhammad org arab, adakah kalau pas wujud di zaman khalifah abu bakar, omar, otman, ali, dan sahabat2 nabi ini tidak mahu menjadi ahli pas dan menentang cara perjuangan Pas, maka mereka dianggap kafir dan jahat? adakah emak, adik kamu juga dianggap kafir kalau dia berfahaman lain dr kamu? memfitnah, berbuat jahat terhadap org, biadap tu salah di sisi agama. then adakah kamu akan salahkan Allah sb bg km dosa? then apa perjuangan kamu sebenar? jawapannya ialah kamu berjuang utk parti PAS dan bukannya utk Islam.
Anonymous said…
sama seperti ADUN yang menjatuhkan pemerintahan PAS Trengganu suatu masa lampau, malah serupa dengan ADUN PKR yang menjatuhkan pemerintahan PR Perak hari ini.
Justeru, PAS belajar dari peristiwa masa lampau dan sayugia PKR belajar dari tragedi kini.
PAS ada tarbiyahnya dan patut PKR ada apa-apa programnya.
setiap sesuatu ada hikmahny
Anonymous said…
aku sebagai rakyat dh bosan ngn senario politik kt malaysia ni..

ape yang berlaku kt perak ni membuatkn aku menyampah..bg aku ikut la perlembagaan..bubarkan je..biar pilihanraya..baru adil..time 2 kita tengok sape yg dpt menambat hati rakyat..x kisah la BN ke atau PR
baru la adil..itu baru la namanye kuasa rakyat..ini ambik cara kotor mcm 2 nk namakan pilihan rakyat..ape kejadahnye!!!

kalo depa duk wat lagu ni nampak sgt berat sebelah..rakyat pun bukan bodoh..lagi naik menyampah.aku harap semua ni akan selesai..sebenarnya x elok utk negara coz pelabur akan takut ngn malaysia(dh la ekonomi negara pun tgh teruk..ramai kene berenti keje)

so kepada yang terlibat dlm drama ni tolong la selesaikan ngn cepat..bubarkn la ADUN tu atau wat la cara yg sesuai ngn perlembagaan..makin lama rakyat makin bosan..aku takut PRU ke13 sok lg teruk kerajaan kene atau terus bungkus..
maun said…
Akai ko pendek le anon,